Izložba fotografija "Prozor u svet-Prozor u dušu"

2017. | Los Angeles

https://www.youtube.com/watch?v=djmZzUJSerM&sns=fb&app=desktop

Autor fotografija Suki Medenčević



Simpozijum o restauraciji filmskog nasleđa

10. aprila 2017. | Ljubljana, Slovenija

Poštovane koleginice i kolege,
U Ljubljani se od 10. do 12. aprila ove godine održava
simpozijum o restauraciji filmskog nasleđa.

http://zfs.si/mednarodni-simpozij-o-restavriranju-filmske-dediscine-11-in-12-april-2017



[ link 1: Simpozijum o restauraciji filmskog nasleđa ]
Nagrada Zoranu Veljkoviću

06. februar 2017. | Idyllwild, California, USA

Žiri internacionalnog filmskog festivala u Idyllwild-u (Kalifornija, SAD) dodelio je nagradu za najbolji snimateljski rad našem kolegi Zoranu Veljkoviću SAS, za rad na filmu Most (Bridge) u kategoriji igranog filma. Nagradu je uručio predsednik festivala Stephen Savage, a sama nagrada nosi ime filmskog snimatelja Huana Ruiz-Ancie ASC (Juan-Ruiz Anchia ASC).
Film je Britansko-Indijska koprodukcija i u celosti je sniman na lokacijama u Kolkati (Indija).
Glavna uloga u filmu pripala je čuvenom indijskom glumcu Sumitri Caterdziju (Soumitra Chatterjee) koji je do sada ostvario preko 190 uloga, a počeo je svoju karijeru glumeći u filmovima legendarnog indijskog reditelja Satijadzita Reja (Satyajit Ray).

Izložba Nevenke Toth

16. decembar 2016. | Beograd

Otvaranje izložbe Nene Toth u kafeu Megapolis, 16. decembra u 18 časova.

[ link 1: Biografija Nene Toth ][ link 2: Nena Film History Company ]
ODLUKE ŽIRIJA

29.oktobra 2016. | Beograd

Žiri u sastavu Timo Heinänen iz Finske, Goran Mećava iz Hrvatske i Milorad Glušica iz Srbije, u svojstvu predsednika žirija, je nakon odgledanih filmova, koji su bili u nominaciji za nagrade Festivala, na sednici koja je održana 28. oktobra 2016. doneo konačne odluke o dodeli nagrada. Sve odluke su donete jednoglasno.

NAGRADA ZA NAJBOLJI SNIMATELJSKI RAD dodeljena je DUŠANU JOKSIMOVIĆU, direktoru fotografije u filmu DNEVNIK MAŠINOVOĐE.

OBRAZLOŽENJE
Dušan Joksimović je u filmu "Dnevnik mašinovođe" napravio delo sa izuzetnim vizuelnim postavkama. To delo donosi autentičnu likovnost i prefinjenu stilizaciju, koju je ostvario u saradnji sa bliskim autorima scenografije i kostima. Precizno postavljen i vešto realizovan koncept doprineo je da igra glumaca unutar filmske priče dobije apsolutni sinhronitet u svakom smislu, vizuelnom i narativnom. Naglašena piktorijalnost doprinela je da se lako vežemo za sva dešavanja koja direktno utiču na naše emocije.

NAGRADA ZA INOVATIVNOST U VIZUELNOM PRISTUPU FILMSKOJ FOTOGRAFIJI dodeljena je IVANI RAJIĆ direktoru fotografije u filmu OTVORENA.

OBRAZLOŽENJE
Struktura kinematografske slike, u filmu "Otvorena", sadrži dosledno postavljene vizuelne elemente koji svojom kompozicijom ostvaruju savršenu podršku filmskoj priči. Snimateljka Ivana Rajić hrabro koristi vizuelna sredstva, i sa minimalističkim potezima gradi sliku koja snažno utiče na naša čula i stvara jedinstven doživljaj. Njen istraživački duh, i dobro razumevanje slike upravo su donele nešto inovativno u vizuelnom pristupu filmskoj fotografiji.

Predsednik žirija: Milorad Glušica

Član žirija: Goran Mećava

Član žirija: Timo Heinänen


Sekretar žirija: Tara Karajica

Nagrada Radetu Vladiću

25. oktobra 2016. | Beograd

Srpska asocijacija snimatelja (SAS) i festival “Slika u pokretu” dodelili su RADOSLAVU VLADIČU Nagradu za ukupan umetnički doprinos filmskoj estetici.

[ link 1: Biografija ][ link 2: Biography ]
Svečano otvoren festival snimatelja „Slika u pokretu“

25.oktobra 2016. | Beograd

Prvi festival snimateljskih ostvarenja „Slika u pokretu“, u organizaciji Srpske asocijacije snimatelja (SAS), svečano je počeo 25. oktobra u novom zdanju Jugoslovenske kinoteke, a otvorio ga je ugledni britanski snimatelj Najdžel Volters, osnivač i prvi predsednik Međunarodne asocijacije snimatelja Imago.

„Velika je čast biti ovde, a i zadovoljstvo“, izjavio je Volters i čestitao predsedniku SAS-a Predragu Bambiću na pokretanju festivala.
„Srpska asocijacija snimatelja potvrdila se kao jedna od najboljih među više od 50 članica koliko sada broji Imago, koji je osnovan kao evropska, a vremenom je prerastao u svetsku organizaciju. Naš cilj od početka je bio da unapredimo status snimatelja, da stvorimo prijateljstva, razumevanje, saradnju među udruženjima snimatelja iz različitih zemalja“, rekao je Volters. On je podsetio da je u tom duhu pre nekoliko godina Imago započeo konferenciju balkanskih snimatelja (koja se održava tokom festivala kamere u Bitolju) i ocenio da se taj projekat ispostavio kao veliki uspeh.

Mnogobrojne okupljene snimatelje i publiku pozdravio je upravnik Muzeja kinoteke Marjan Vujović.
„Nama je čast da se prvo izdanje ovog festivala održava u Kinoteci koja čuva na milione metara filmske trake, a ono najuočljivije na njima upravo su zabeležene slike koje su snimatelji širom sveta i širom Jugoslavije i Srbije snimali. To je ono što nam više od jednog veka pruža mogućnost da se prisetimo kako je nekada to izgledalo, a i da uživamo u novim filmovima. Pored toga, Jugoslovenska kinoteka čuva kao najvredniji predmet u svojoj kolekciji jednu od prvih kamera braće Limijer, tako da je ovo najbolje mesto na kojem ovakav festival može da počne“, rekao je Vujović.

Predsednik SAS-a Predrag Bambić istakao je da se snimatelji izražavaju slikom, a da se u vreme kada su tehnološke promene izuzetno dinamične otvara čitav spektar različitih estetika, koje su prisutne i u srpskoj kinematografiji. „Često su konfuzne, ima lutanja, ali bez obzira na to – zaslužuju prezentaciju , razmatranje i valorizaciju“, rekao je Bambić obrazlažući pokretanje ovog specijalizovanog festivala.
On je podsetio da je SAS za šest godina od osnivanja uspeo da donese normativna akta, prilagodi se standardima savremenih organizacija i formira umetničko, edukativno i stručno udruženje koje okuplja vodeće direktore fotografije u Srbiji, a 2011. je postao član evropske i potom svetske asocijacije Imago. „SAS je vrlo aktivan član. Prisustvo uglednih kolega iz Imago-a na našem festivalu je najbolje svedočanstvo o tome dokle smo stigli“, zaključio je Bambić.

Direktor festivala Miloš Spasojević rekao je da je ovaj festival „važan jer otkriva profesiju filmskog snimatelja, koja je često skrivena, a bez koje ne bi postojala jedna od velikih umetnosti savremenog sveta – film“.
„Nesumnjivo je da je jezik pokretnih slika, kojim mi tečno govorimo, univerzalni jezik. Naša poetika komunicira direktno, bez prevoda. U tome je draž snimateljske profesije“, istakao je Spasojević i najavio, pored takmičarskog programa, master klasove na kojima će svi zainteresovani moći da čuju o tajnama, problemima, veštinama i tehnikama, kako je rekao, filmadžijskog umetničkog zanata.

Selektor Miodrag Miša Milošević izjavio je da mu je bila čast, ali i teška uloga da birajući filmove na neki način presuđuje svojim kolegama. Ocenivši da su „filmovi svi u principu jako dobri, zahvaljujući tehničkoj bazi, dobrim snimateljima i entuzijazmu u ovim teškim vremenima“, rekao je da mu je „najvažniji kriterijum bio da li je neki film vizuelna celina“.
„To često zavisi i od uslova u kojima se radi. Da bi snimatelj imao dobru situaciju za rad mora i da mu se posreći, a mislim da se kod filmova koje sam izabrao to desilo“, rekao je Milošević, dodavši da se ispostavilo da su u selekciji i dve žene snimatelji i da je divno što to više nije samo muška profesija.

U okviru ceremonije otvaranja festivala predstavljeni su članovi žirija: Timo Heinanen, direktor fotografije iz Finske, Goran Mećava (Hrvatska) i Milorad Glušica (Srbija). Oni će dodeliti dve nagrade – za najbolji snimateljski rad i za inovativnost u vizuelnom pristupu filmskoj fotografiji.
SAS je svoju nagradu za ukupan doprinos estetici filmske fotografije dodelio Radoslavu Vladiću, eminentnom direktoru fotografije, profesoru kamere i velikom umetniku koji je svojim dugogodišnjim radom dao značajan doprinos filmskoj slici u srpskoj kinematografiji.

Radoslav Vladić nije mogao da prisustvuje, ali je poslao snimak u kojem je izrazio zahvalnost na nagradi koja mu je posebno značajna jer dolazi od kolega, a takođe je istakao važnost novoosnovanog festivala, uz nadu da će postati tradicionalan.
„Mi koji se bavimo slikom znamo da ona svojom likovnom strukturom može snažno da utiče na psihološki doživljaj gledaoca i može da formira njegova određena stanja i raspoloženja. U svom dosadašnjem radu uvek su me privlačili uticaji tih magičnih sila koje potiču iz slike“, poručio je Vladić.

Nakon svečanog otvaranja prikazan je dugometražni dokumentarni film „Titlovi nisu potrebni“ (2009), o Laslu Kovaču i Vilmošu Žigmondu, direktorima fotografije iz Mađarske koji su ostavili neizbrisiv trag u američkoj kinematografiji. Reditelj Džejms Kresantis imao je priliku da u Los Anđelesu vidi promo materijal SAS-a i na osnovu toga dao je svoj film besplatno za prikazivanje na prvom festivalu „Slika u pokretu“.
Do 29. oktobra traje takmičarski program sa osam srpskih igranih filmova snimljenih u proteklih godinu dana. U maloj sali biće prikazani: „Otadžbina“ (snimatelj Miladin Čolaković), „Procep“ (Dimitrije Joković), „Amanet“ (Igor Marović), „Igra u tami“ (Miloš Kodemo), „Vlažnost“ (Maja Radošević), „Paluba ispod Terazija“ (Predrag Bambić), „Dnevnik mašinovođe“ (Dušan Joksimović) i „Otvorena“ (Ivana Rajić).

Ulaz je slobodan, isto kao i za tri master klasa u multimedijalnoj sali Kinoteke, od 26. do 28. oktobra, sa početkom u 12 sati. Predavanja će držati Timo Heinanen, Najdžel Volters i Milorad Glušica.

Prvi festival snimateljskih osvarenja "Slika u pokretu"

25.oktobra 2016. | Beograd

Prvi festival snimateljskih osvarenja "Slika u pokretu" održaće se od 25. do 29. oktobra u Jugoslovenskoj kinoteci, pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture, uz pomoć Jugoslovenske kinoteke i Filmskog centra Srbije, a u organizaciji Srpske asocijacije snimatelja (S.A.S). Direktor festivala je Miloš Spasojević, direktor fotografije, profesor kamere i član borda S.A.S. Ideja ovog festivala jeste da predstavi rad direktora fotografije i da im oda priznanje.

Svečano otvaranje festivala je 25. oktobra u novoj zgradi Jugoslovonske kinoteke, u Uzun Mirkovoj ulici, u 19 časova. Nakon otvaranja festivala biće prikazan film "Titlovi nisu potrebni", dokumentarca o dvojici direktora fotografije koji su ostavili neizbrisiv trag na američki film - Laslu Kovaču i Vilmošu Žigmondu.
Selektor festivala Miša Milošević posebno je odabrao ostvarenja u kojima su direktori fotografije uspeli da tokom čitavog filma postignu vizuelno jedinstvo. Filmovi koji su u selekciji ovogodišnjeg festivala su: Otadžbina (Miladin Čolaković), Procep (Dimitrije Joković), Amanet (Igor Marović), Igra u tami (Miloš Kodemo), Vlažnost (Maja Radošević), Paluba ispod terazija (Predrag Bambić), Dnevnik mašinovođe (Dušan Joksimović) i Otvorena (Ivana Rajić). Filmovi će se prikazivati u Jugoslovenskoj kinoteci u terminima od 17.30 i 20 časova, a ulaz na sve projekcije je besplatan.
Na festivalu se dodeljuju tri nagrade: Nagrada za ukupan doprinos estetici filmske fotografije koju dodeljuje S.A.S, Nagrada za inovativnost u vizuelnom pristupu filmskoj fotografiji koju dodeljuje žiri i Nagrada za najbolji snimateljski rad koju takode dodeljuje žiri. Žiri u sastavu: Timo Heinanen, direktor fotografije, član Finske asocijacije snimatelja, član Imago, Goran Mećava, direktor fotografije iz Hrvatske i Milorad Glušica, profesor kamere na FDU, osnivač i prvi predsednik S.A.S, doneće odluku o dve nagrade od ukupno tri koje se dodeljuju na festivalu.
Prema odluci S.A.S. nagrada za ukupan doprinos estetici filmske fotografije biće dodeljena Radosavu Vladiću, eminentnom direktoru fotografije, profesoru kamere i velikom umetniku, za doprinos koji je svojim dugogodišnjim radom dao filmskoj slici u našoj zemlji.
Ono što ovaj festival izdvaja od drugih, jeste potreba da se razmene znanja i iskustva. Sa tim ciljem, tokom trajanja festivala će se održati tri masterklasa. Predavanja će se održati u Multi sali Jugoslovenske kinoteke, Uzun Mirkova 1, prema sledećem rasporedu:

1. 26.10.2016. u 12 časova - Tomo Heinanen "Cinematographer’s Canvas - Exploring Cinematic Image With Borders"
2. 27.10.2016. u 12 časova - Nigel Walters "The Cinematographer and the Global Enviroment"
3. 28.10.2016. u 12 časova - prof Milorad Glušica "Slika iza slike - estetika polja kinematografske slike"
Ulaz na sva predavanja je besplatan.

Svečano zatvaranje festivala i dodela nagrada održaće se 29. oktobra u Muzeju Jugoslovenske kinoteke, Kosovska 11, u 20.30

http://festival.sascine.rs/

Izveštaj sa Međunarodnog Samita Snimatelja (ICS)

01-10. juna 2016. | Los Anđeles

Ovogodišnji, II po redu Međunarodni samit snimatelja (International Cinematographers Summit) je
održan u organizaciji ASC (American Society of Cinematographers) uz učešće predstavnika 32 nacionalne
snimateljske organizacije. U radu Samita su učestvovale delegacije: SAD, Australije, Argentine, Brazila,
Belgije, Francuske, Italije, Portugalije, Meksika, Slovačke, Vel. Britanije, Nemačke, Turske, Kine, Kosta
Rike, Kanade, Danske, Estonije, Norveške, Finske, Švedske, Grčke, Indije, Mongolije, Malezije, Holandije,
Novog Zelanda, Filipina, Poljske, Srbije, Venecuele i El Salvadora, uz učešće domaćina i IMAGO.
Samit je održan u prostorijama kluba ASC od 06 do 10 juna o.g. a prethodilo mu je pet dana sadržajnih
dešavanja pred i tokom izložbe CineGear Expo na kojoj je prikazana najnovija generacija opreme za
snimanje filmova, a na prigodnoj pratećoj svečanosti je dodeljena i nagrada za životno delo Vittoriu
Storaro-u, posle čega je održana i projekcija filma “Café Society”.
U radnom delu Samita, pregled savremenog polja delovanja snimatelja je bio organizovan u obliku
radnih panel-diskusija kojima je prethodio uvodni referat nekog od unapred zaduženih učesnika. Zbog
obimnosti plana, radni i formalni deo sednica je svakoga dana održavan u periodu od 8 do 18 h, sa
neformalnim i podjednako važnim delom od 19 do 21h.
Rad Samita je podrazumevao posete vodećim kinematografskim istraživačkim institucijama i
prezentacije većeg broja stručnih radova:
“Budućnost snimatelja - Da li uloga snimatelja raste, kao posledica primene novih tehnologija?”
Moderatori: Richard Andry AFC, David Mullen ASC, Ron Johansson, ACS.
Poseta i prezentacija novih tehnologija u eksperimentalnoj sali Dolby.
“Revenant”: modeli saradnje”. Moderatori: Emanuel Lubetzki ASC, Alejandro G. Iñárritu
“Jungle Book”: Živa akcija i virtuelna produkcija”. Moderatori: Bill Pope ASC, Jon Favreau, Rob Legato,
ASC, Brigham Taylor, Steve Scott
Academy of Motion Picture arts and sciences (AMPAS):
“Solid State Lighting – Novi trendovi i standardi?” Moderator: Paul Debevec, projekcija
“ACES danas” Studija slučaja. Moderatori: Ray Feeney, Jim Houston, projekcija
“Sledeća generacija filmske tehnologije”. Moderatori: Garrett Smit, Josh Pines, projekcija
“Digitalno arhiviranje.” Moderatori: Andy Maltz, Mike Pogorzelski
Izveštaji tehnološkog komiteta ASC.
“Kontinuitet relevantnosti filma” Moderatori: David Keighley, Michael Goi ASC, Guillermo Navarro ASC
Prezentacije istraživanja:
“Uticaj snimateljskog stila na empatiju gledalaca sa likovima filma”. Elen Lotman ESC
“Proporcije slike kao kreativnog sredstava-snimateljsko platno: kinematografski prostor i njegove
granice” Timo Heinänen FSC
“Snimateljski prostor u virtuelnoj stvarnosti”. Demonstracija dostignuća VR tehnologija. Diskusija.
“Uticaj optike na estetiku”. Moderatori: Kim Snyder, Dan Sasaki. Panavision.
HDR (High Dynamic Range) studija slučaja: “The Revenant”. Technicolor.
“Uloga pojedinačnih nacionalnih Asocijacija u širem radnom okruženju”: prekovremeni rad, bezbednost
na radu, mentalno zdravlje, jednaka prava za žene, manjine, Moderator: Ron Johanson, ACS
Regionalni izveštaji.
“In memoriam: Vilmos Zsigmond, ASC i Haskell Wexler, ASC”. Projekcije.
Srpska Asocijacija snimatelja je bila predstavljena učešćem Predraga Bambića u diskusijama, izveštajem
o stanju naše profesije u regionu jugo-istočne Evrope i prikazivanjem showreel-a koji je naišao na
zanimanje i primljen je sa interesovanjem za našu kinematografiju.
Za detaljnije informacije o sadržaju održanih tribina, molim vas da posetite sledeće hiperveze:

http://www.theasc.com/site/news/international-cinematography-summit-launches-at-asc-clubhouse/
http://www.theasc.com/site/news/ics2016-part-i-future-of-the-cinematographer/
http://www.theasc.com/site/news/ics-2016-part-ii/
http://www.theasc.com/site/news/ics-2016-part-iii-the-collaborative-approach/
http://www.theasc.com/site/news/ics-2016-part-v/
http://www.theasc.com/site/news/ics-2016-part-vi-safety-leadership-and-opportunity/
http://www.theasc.com/site/news/ics-2016-part-vii-a-model-of-collaboration-in-the-jungle-book/
http://www.theasc.com/site/news/ics-2016-part-viii-aces-at-the-academy/
http://www.theasc.com/site/news/ics-2016-part-ix-panavision-how-optics-influence-the-aesthetic/

Samit se i ovoga puta pokazao kao izvanredno koristan I produktivan sastanak koji je omogućio
relevantan i detaljan uvid u najnovije trendove tehnološkog razvoja i kreativnih postupaka u stvaranju

audio-vizuelnih dela kao i “networking” – uspostavljanje i učvršćivanje službenih i ličnih kontakata sa
relevantnim ličnostima koje zastupaju nacionalna udruženja snimatelja iz gotovo celog sveta.

Predrag Bambić, SAS



SOFEST 2016

8. jula 2016. | Sopot

Poštovani,

45. SOFEST  održaće se od 5 - 9. jula 2016. godine.
Od  prošle, 2015. godine, SOFEST je programski orijentisan kao takmičarski festival filmskih profesija.
Svake godine fokus je na nekom od filmskih zanimanja. Ove godine u fokusu je kamera i rad direktora fotografije.
Odbor SOFEST-a Vas poziva da u okviru festivala, 8. jula u 17:00 časova u Centru za kulturu Sopot, prisustvujete okruglom stolu, sa temom “FILM SE SNIMA U GLAVI”.
Nakon toga u 20:30 časova planiran je koktel i otvaranje dela izložbe posvećene Božidaru Boti Nikoliću kod Vodenice u Nemenikućama, a oko 22:0 časova večera “Kod Nade”.
Prevoz je organizovan. Polazak iz Beograda je 8. jula u 16:00 časova ispred Skupštine grada, a povratak za Beograd je posle ponoći u 02:00 časova.
Molimo Vas da pozovete članove asocijacije snimatelja da prisustvuju pomenutim događajima.
Takođe Vas molimo da nas obavestite ko bi koristio usluge prevoza našim autobusom.

Hvala unapred i srdačan pozdrav!

SAS showreel 2016

07. maj 2016. | Beograd

https://vimeo.com/165686793#t=NaNs

FIPRESCI Srbija za 2015. godinu

16. mart 2016. | Beograd

Milan Tvrdišić je dobio godišnju nagradu FIPRESCI Srbija za 2015. godinu u kategoriji najbolja fotografija za svoj rad na filmu "Bićemo prvaci sveta"

Godišnja Skupština IMAGO

16. oktobar 2015. | Jerusalem (Izrael)

Ovogodišnja IAGA, redovna godišnja Skupština IMAGO, je održana od 16. do 19. oktobra 2015. Po prvi put od osnivanja IAGA je održana izvan Evrope. Domaćin je bio ACT, Izraelsko udruženje, uz materijalnu podršku Jerusalimskog fonda.
Skupštini je prisustvovalo gotovo 50 delegata iz 40 nacionalnih udruženja, uz učešće van-Evropskih zemalja koje su primljene u punopravno članstvo na prošlogodišnjoj sednici održanoj u Delfima - Izraela, Kanade, Japana, Australije i Novog Zelanda.
Dnevni red dvodnevne sednice je sadržavao 30 tačaka: od usvajanja finansijskog izveštaja i budžeta za predstojeću godinu, preko izbora za novo rukovodstvo do prihvatanja kandidature Turske za punopravno članstvo, diskusije o dometima rada komiteta i rasprave o daljim pravcima delovanja IMAGO.
Predrag Bambić, delegat Srpske asocijacije snimatelja, je izabran u predsedništvo IMAGO-a.
To je priznanje i za delovanje Srpske Asocijacije Snimatelja.

[ link 1: ][ link 2: ]
FILM IS BEAUTIFUL – Festival motto 2015

| Bitolj (Makedonija)

Pročitajte tekst o festivalu na sajtu IMAGO.


[ link 1: ]
Izveštaj o učešću delegacije SAS na IMAGO u Bitoli 2015.

24. septembar 2015. | Bitolj (Makedonija)

U okviru 36. međunarodnog festivala filmske kamere „Braća Manaki“, održanog 18-27. Septembra 2015. u Bitoli (Makedonija), 24. septembra je održana i IV konferencija regionalnog ogranka IMAGO.
Konferencijom je predsedavao Nigel Walters, predsednik IMAGO. Uz učešće predstavnika nacionalnih snimateljskih organizacija iz regiona jugoistočne Evrope kao i predstavnika nacionalne snimateljske organizacije zemlje domaćina, na Konferenciji je bilo je reči o ovogodišnjoj temi pod nazivom „Produkcija u 4K i uticaj tehnologije na mogućnosti saradnje u proizvodnji filmova u regionu“.
Delegat Srpske Asocijacije Snimatelja, g. Miloš Spasojević, je pripremio rad na temu za koji je obezbedio i adekvatan prevod na engleski. Prevod je unapred dostavljen organizatorima kako bi se omogućilo kvalitetno simultano prevođenje teksta za učesnike i posmatrače iz Poljske, Engleske, Albanije, Bugarske i Irana.
Izlaganje g. Spasojevića u ime SAS je veoma dobro primljeno i može se reći da je uveo i inspirisao diskusiju koje se zatim razvila. Pored  Ryszarda Lenczewskog, kao specijalni gost festivala bio je i naš počasni član Božidar Nikolić.
Pored delegacije Srpske asocijacije, u radu sednice su uzeli učešće i delegati iz Slovenije, Hrvatske, Grčke, Bugarske, Makedonije i Albanije. Pokrenuta je inicijativa za stvaranje regionalnog centra za servis optike, uz preporuku i podršku IMAGO.
Sledećeg dana, u okviru pratećih programa Festivala, Predrag Bambić je održao radionicu na temu primene savremenih 4K kamera u filmskoj proizvodnji.

Nagrada za najbolju fotografiju Miladinu Čolakoviću na BFDKF

29.mart 2015. | Beograd

Nagradu za najbolju fotografiju na 62. Beogradskom festivalu dokumentarnog i kratkometražnog filma održanog od 23-29. marta 2015. osvojio je naš kolega Miladin Čolaković za snimateljski rad u dokumentarnom filmu "Gadan sapun" rediteljke Violete Goldman.

Nagrada UFUS-a za 2014.

23. decembar 2014. | Beograd (Srbija)

Udruženje filmskih umetnika Srbije uručilo je svoje godišnje nagrade i priznanja na svečanosti koja je upriličena u prostorijama Aerokluba.
Nagradu za filmsko stvaralaštvo u 2014. godini dobio je Goran Volarević za snimateljski rad na filmu „BRANIO SAM MLADU BOSNU“.
ČESTITKE GORANU!

Predrag Bambić na CINEC-u

21. septembar 2014. | Minhen

Na CINEC-u, Minhenskoj izložbi produkcione kinematografske opreme koja je održana od 21. do 23. septembra, ove godine bilo je skoro 180 izlagača. Gotovo svi glavni proizvođači bili su prisutni sa svojim proizvodima.
ARRI
je izložio prototip kamere Alexa 65, sa senzorom dimenzija 54,12 x 25,58 mm,  od 6K i zapisom u kvalitetu 4K RAW. Amira je već našla svoje stabilno mesto na tržištu, ali je novost i mogućnost zapisa u 4K ProRes formatu.
SONY
je izložio svoj najnoviji proizvod: PXW-FS7 kamkorder, koji ima mogućnost internog zapisa 4K slike u XAVC formatu na XQD kartice koje se odlikuju visokom brzinom zapisa i znatno nižom cenom.
AJA je izložila predproizvodni model kamere CION.
Black Magic Design
je prikazao kameru Ursa.
Kineraw
je bio prisutan sa modelom Kineraw 35.
Veći broj proizvodjača je izložio svoja rešenja žiroskopski stabilizovanih sistema za snimanje i hekopterskih dron-sistema za snimanje iz vazduha.
Ukratko: snimateljima je na raspolaganju izuzetno veliki izbor kamera i drugih alata sa veoma velikim i raznovrsnim mogućnostima, po često vrlo pristupačnim cenama...

Nagrade za kameru

| Herceg Novi, Crna Gora

Naš član Dimitrije Joković ("Dječaci iz ulice Marksa i Engelsa") i Đorđe Arambašić ("Neposlušni") ravnopravno su podelili nagradu "Zlatna mimoza" za kameru na festivalu u Herceg Novom.

Nagrada za kameru na SOFEST 2014.

5. jul 2014. | Sopot

NAGRADU ZA NAJBOLJI SNIMATELJSKI RAD, koju čine statueta SOFEST i novčani iznos od 50.000 din, dobija DUŠAN JOKSIMOVIĆ za film „TOP JE BIO VREO“. Nagrada je doneta jednoglasno.
ČESTITAMO !



Prijem novih članova

30. mart 2014 | Beograd (Srbija)

Poštovane kolege,
Usvajanjem novog statuta SAS stekli su se uslovi za proširenje našeg članstva. Novim statutom omogućeno je da u okviru SAS postoje i članovi snimatelji.
Razlozi za proširenje Asocijacije prevashodno leže u želji njenih dosadašnjih članova da se što više ljudi koji se bave kreiranjem kinematografske slike  nađe u jednoj organizaciji i da zajednički rešavamo probleme i usavršavamo se.
Statutom Asocijacije i Pravilnikom za prijem novih članova, definisani su uslovi za apliciranje. Obavezno popuniti Pristupnicu (dostupna na sajtu SAS), bez obzira da li ste nekada popunjavali neki sličan obrazac na početku osnivanja Asocijacije. Komisija, koja je izabrana na poslednjoj skupštini, nakon pregleda podnete dokumentacije izneće svoje mišljenje o svakom prijavljenom.
Prijem u članstvo izvršiće se na vanrednoj skupštini krajem godine.



Održana godišnja skupština IMAGO-a

25. i 26. maj 2014. | Delfi (Grčka)

IAGA, redovna godišnja skupština međunarodnog udruženja snimateljskih organizacija IMAGO, je održana ove godine u kongresnom centru koji se nalazi u blizini Delfa, tri sata vožnje autobusom severno od Atine.

Pored članova Borda, sednici koja je počela 25. Maja u 10h je prisustvovalo 27 delegacija punopravnih nacionalnih snimateljskih organizacija kao i 5 delegacija pridruženih članica iz vanevropskih zemalja: Izrael, Kanada, Japan, Australija i Novi Zeland.

Posle kratke dobrodošlice u ime domaćina i uvodne reči predsednka IMAGO, delegati su pristupili radnom delu: usvojeni su Izveštaj sa prošlogodišnje sednice IAGA, dnevni red ovogodišnje i Finansijski Izveštaj za 2013.

Ukratko su objašnjene promene Statuta IMAGO. Sedište IMAGO je prebačeno u Brisel zbog blizine Evropskih političkih institucija. Pridruženi članovi novim Statutom dobijaju priliku da, ukoliko izraze želju, postanu punopravni članovi. U nazivu ostaje “Evropska asocijacija snimateljskih organizacija”, predsednik se bira od Evropskih članova a vanevropske članice imaju garantovano mesto u Bordu.

Budući da je nacrt Statuta dorađivan mesecima i bio dostupan nedeljama pred sednicu, diskusija je bila efikasna i bavila se uglavnom organizaciono-tehničkim pitanjima: početkom i krajem fiskalne godine (usvojeno: 01.09-31.08.), radom komiteta (jedino Tehnički komitet održava sednice i radi), brojem članova Borda (usvojeno 7), promenom trajanja mandata predsednika (najviše 3 x 3 umesto dosadašnjih 2 x 5 godina), plaćanjem članarine (AIC je u bankrotu, blagajnica ukrala novac), sponzorstvima (najveći sponzor Sony, najslabiji Cooke optics - 300€) i predlogom povišenja članarine po članu od sledeće godine (na 25€ po članu, umesto dosadašnjih 22€, ostaje da se razmotri na nekoj od sledećih sednica). Kasno popodne je pristupljeno glasanju i novi Statut je jednoglasno usvojen, kao i budžet za 2014. Time je oko 20h, završen prvi radni dan.

Drugi radni dan je započeo u 8h diskusijom o Češkom predlogu DRA postupka za restauraciju arhivskih filmova. Uz iznošenje uspešnih i neuspešnih primera saradnje sa filmskim arhivima, konstatovano je da je saradnja sa filmskim arhivima neophodna i poželjna ali da, nažalost, IMAGO ne može da podrži DRA inicijativu, jer je prethodnim postupcima ACK stvoren konflikt i uzajamni animozitet sa Evropskim udruženjem filmskih arhiva pa stoga DRA ne može imati perspektivu, a ne može nikom biti nametnut. Kompromisno rešenje je nađeno u ukidanju Komiteta za autorstvo i istovremeno osnivanje Komiteta za filmsko nasleđe i autorstvo koji će se baviti i ovom problematikom. Osnovan je i Komitet za edukaciju. Predstavljen je novi vebsajt i njegovi sadržaji. Zamoljeni smo da prekontrolišemo spiskove članova i korekcije uputimo Toniju Kosti.

Predstavljena je Bečka majstorska radionica, Bukureštanska radionica, Oslo Digital cinema konferencija i festival kamere u Ostravi. Predsednik je govorio o festivalu Cameraimage i o značajnom dostignuću - konferenciji Balkanskih snimatelja, po drugi put održanoj na festivali Manaki u Bitolju septembra 2013.. Predstavljen je rad Tehničkog komiteta. Advokatica IMAGO, Dr Christina Busch je opisala svoje aktivnosti u Evropskom parlamentu. Prihvaćen je i predlog da se pokuša sa angažovanjem lobiste koji je izneo svoj plan da pokuša da obezbedi podršku Evropskih fondova.

U popodnevnoj sednici se radilo po grupama - u okviru okruglih stolova. Učestvovali smo u okruglom stolu na temu uslova rada. Naglašena je potreba da se stupi u vezu sa sindikatima koji bi insistirali na potpisivanju kolektivnog ugovora sa producentima. Okrugli stolovi su trajali do 20h, kada su delegati otišli u posetu muzeju i na zajedničku večeru čiji je domaćin bila gradonačelnica obližnjeg primorskog mesta Galaksidi.

Minutes – zapisnik sa ovogodišnje sednice je, zasad u radnom obliku, dostupan kod predstavnika SAS. Dokument nije završen i stoga još uvek nije spreman i raspoloživ za objavljivanje na vebsajtu.

Održana redovna godišnja skupština SAS

30. mart 2014 | Beograd (Srbija)

U nedelju, 30. marta 2013., u Tribinskoj sali Doma Omladine Beograda je održana Godišnja Skupština Srpske asocijacije snimatelja. Skuštini je prisustvovalo 22 člana Asocijacije koji žive i rade u Srbiji a putem Skype konferencije su u radu Skupštine učestvovali i tri člana iz dijaspore.

Posle usvajanja dnevnog reda, Skupština je saslušala godišnji izveštaj Predsednika, finansijski izveštaj koji je izneo Andreja Leko i obrazloženje za promenu Statuta SAS, koje je izložio Miloš Spasojević.

Izabran je novi Izvršni Odbor, Predsednik i Komisija za prijem novih članova.

Glasanje je vodio Nadzorni Odbor koju su činili Aleksandar Kostić, Goran Volarević i Andreja Leko, u skladu sa novousvojenim Statutom.

U sastav Izvršnog Odbora su izabrani: Predrag Bambić, Nebojša Bašić, Milorad Glušica, Jovan Milinov, Zoran Petrović, Draško Plavšić i Miloš Spasojević.

Predrag Bambić je izabran za predsednika SAS.

Komisiju za prijem novih članova čine: Vladan Pavić, Damjan Radovanović, Aleksandar Ilić, Nemanja Jovanov i Milorad Glušica.


[ link 1: Eticki kodeks ][ link 2: Izveštak o aktivnostima u Word-u ][ link 3: izveštaj o aktivnostima pdf ][ link 4: Kriterijumi za prijem ][ link 5: Novi usvojeni statut SAS ][ link 6: razlozi promene statuta ]
Dodeljene nagrade AFUN-a "Kristalna prizma" za 2011-2012-2013

05.decembar 2013. | Beograd (Srbija)

Svečena dodela trienalne filmske nagrade održana je na sceni "Madlenijanuma"

Tri člana naše Asocijacije su dobitnici nagrade "Kristalna prizma" u tri kategorije:

- Radoslav Vladić za filmsku fotografiju za kameru u filmu "Kako su me ukrali Nemci"
- Jovan Milinov sa autorksi doprinos u kratkom igranom filmu za kameru u filmu "Frau Ajnštajn"
- Dušan Ivanović zajedno sa Muhamed Mbarekom i Srđanom Vasićem za specijalne efekte u filmu "LED".

[ link 1: link na sajt AFUN i nominacije u svim kategorijama ]
"Krugovi" na festivalu CAMERAIMAGE 2013

23.novembar 2013 | Bidgošć (Poljska)

Na upravo završenom festivalu CAMERAIMAGE održana je projekcija filma "Krugovi" Srdana Golubovića, koji je snimio naš član Aleksandar Aca Ilić.


http://www.camerimage.pl/pc2010.php?dzial=102445&film=1336&lang=en

[ link 1: link na sajt CAMERAIMAGE ]
izveštaj Predraga Bambića sa CAMERAIMAGE

16. do 23. novembar 2013. | Bidgošć (Poljska)

21. festival snimateljskih ostvarenja CAMERIMAGE je odrzan u Bidgošću od 16. do 23. novembra 2013. Poljska je prosperitetna istočnoevropska zemlja, Bidgošć je grad od oko 350.000 stanovnika a CAMERIMAGE zauzima veoma važno mesto u kulturnom životu ne samo grada i regije već i cele Poljske.

Festivalu su prisustvovali autori prikazanih filmova, najeminentniji direktori fotografije iz celog sveta, predstavnici industrije, kritičari, novinari i mnoštvo studenata iz cele Evrope.

Programi se odvijaju u više dvorana. Filmovi sa glavnih programa se prikazuju u dvoranama Opere, gde se nalazi i festivalski centar. Takmičarska selekcija celovečernjih igranih filmova se održava u velikoj i luksuzno opremljenoj dvorani sa preko 1000 mesta. Dokumentarni filmovi su prikazani u manjoj sali sa oko 300 mesta. Tehnički uslovi prikazivanja filmova su potpuno u okviru najviših savremenih standarda. Neophodno je reći da je svaka projekcija, od 10h ujutro do 02h narednog dana, gotovo dupke puna. Publika reaguje na filmove sa ozbiljnim poznavanjem i dubokim emocijama. Pored glavnih sala u Operi, neki od programa poput “Evropske panorame” su bili prikazani i u Multikinu, multiplex bioskopu u predgradju Bidgošća.

“Albertov put” je imao projekciju 21.11. u 19h u Operi u sali za dokumentarni film. Sala je bila puna uprkos činjenici da je u isto vreme bila održavana Kodakova prezentacija. Publika je sa pažnjom pratila film, što je za posledicu imalo izuzetno artikulisana i precizna pitanja gledalaca za vreme razgovora sa prisutnim autorom. Razgovor je trajao preko pola sata i završen je zbog potrebe da udju gledaoci sledećeg filma. Pitanja i komentari su se nastavili satima i posle izlaska iz sale.

20.11. je održana sednica IMAGO, Evropske federacije filmskih snimatelja. Sednica je bila podeljena u dva dela: “Uslovi rada u digitalna vremena” sa izlaganjima Nigela Waltersa (predsednika IMAGO), Tony Coste (sekretara), Michael Dr Neubauera (predsednika BVK), Idana Ora (ACT Israel) i Dr Cristine Busch, advokata IMAGO. Popodnevna sednica je u celosti bila posvećena problemu naplate autorski prava. Govorili su Jost Vacano BVK, Michael Neubauer BVK, Agnieszka Wiercinska-Kruževska WKB, Nigel Waltes BSC i Dr Cristina Busch, advokat IMAGO. Naplata autorkih prava je analizirana na primeru filma “Podmornica” (“Das Boot”).

Na festivalu su predstavljene i dve luksuzne monografije: “Hollywood PL” Jaceka Laskusa ASC, o doprinosu filmskih stvaralaca širenju Poljske kulture u SAD i “L’Arte dell Cinematografia” Vittoria Storara ASC, AIC. Autori su lično predstavili svoje kapitalne knjige.

Imajući u vidu strukturu posetilaca Festivala, mnogi proizvodjači i distributeri opreme za filmsku produkciju su iskoristili prigodnu izložbu sa predstavljanje svojih najnovijih proizvoda: ARRI je doneo prototip nove kamere Amira, SONY je pokazao unapredjenja svoje proizvodne linije kamera za proizvodnju filmova, PANAVISION je prikazao nekoliko linija svojih proizvoda od kojih neki tek treba da se pojave na tržištu početkom sledeće godine, Hawk, Digital Sputnik, Movi i mnogi drugi su prikazali svoje nove proizvode.

Izvanredno organizovan i solidno sponzorisan podrškom vlade i mnogih jakih firmi, festival ne bio bilo moguće održati na tako visokom nivou bez učešća oko 300 volontera koji u mnogim slučajevima uzimaju slobodne dane da bi mogli da pomognu održavanje CAMERIMAGE festivala. To, kao i izuzetna posećenost festivala rečito govori o važnosti koju festival zauzima u kulturnom životu grada, regiona i Poljske.

Troškove puta i boravka Predraga Bambića na festivalu pokrili su Filmski Centar Srbije i organizator festivala Cameraimage, jer je Bambić bio zvanični gost festivala kao autor i producent dokumentarnog filma "Albertov put".

druga IMAGO Balkanska konferencija

19. septembar 2013. | Bitolj, Makedonija

U okviru festivala "Braća Manaki" održana je druga IMAGO  konferencija balkanskih asocijacija snimatelja. Predstavnici SAS-a na konferenciji su bili Predrag Bambić i Jovan Toba Milinov. Bambić je na ovoj konferenciji imao izlaganje i tekst njegovog izlaganja možete naći u prilogu. Na konferenciji je odlučeno da se naredna IAGA održi u Grčkom istorijskom gradu Delphi krajem aprila ili početkom maja. Druga veoma važna odluka doneta na ovoj konferenciji je odluka o štampanju publikacije koja bi obuhvatila sve asocijacije tj direktore fotografije balkanskih zemalja članove IMAGA i tim povodom su svi članovi zamoljeni da hitno počnu sakupljanje materijala za ovu važnu publikaciju koju će finansirati Sparkasse Bank koja finansira i festival Braća Manaki. Pismo Nigela Waltersa tim povodom možete pročitati u prilogu.

[ link 1: ][ link 2: Pismo Nigela Walters svim balkanskim članovima IMAGO ][ link 3: vest na zvaničnom sajtu IMAGO ]
Tekst o našem uvaženom kolegi Sukiju Medenčeviću na sajtu ASC-a

14. avgust 2013 | Utah (SAD)

Na sajtu ASC-a u blogu "The Parallax view" objavljen je tekst o našem kolegi Sukiju Medenčeviću i njegovom radu u teškim i vrlo zahtevnim uslovima na filmu Cloud 9 za produkciju Disney.

[ link 1: ASC sajt blog Parallax view o Sukiju ]
"Krugovi" nagrađeni na festivalu u Portugalu

16. jun 2013. | Setubal (Portugal)

Na filmskom festivalu Festroia u Portugalu "Krugovi", Srdana Golubovića su osvojili dve nagrade, za najbolju režiju i najbolju fotografiju.

Ovo su još dva medjunarodna priznanja za "Krugove" nakon Sandensa i festivala u Berlinu, Visbadenu, Bariju i Sofiji.

http://www.festroia.pt/news.php

prezentacija Sony PMW-F55 CineAlta kamere

30. maj 2013. | Beograd (Srbija)

U organizaciji SAS i SONY-a 30. maja 2013. u bioskupu Fontana na Novom Begradu održana je prezentacija Sony Cine Alta 4K kamere PMW-F55.
Uvodnu reč na prezentaciji dali su Đorđe Đukanović iz Sony Pro Solutions Europe i Predrag Bambić u ime SAS
Nakon toga reč je preuzeo Richard Lewis (Cinematography product specialist) iz Sony-a koji je detaljno predstavio kameru F55 i upoznao nas sa svi hardverskim i software-skim ispravkama i poboljšanjima koje Sony-evi inženjeri spremaju za naredne mesece.
Nakon prezentacije usledile su projekcije radova kolega iz Beograda i Novog Sada snimljenih ovom kamerom.
Imali smo prilike da pogledamo radove studenata kamere profesora Vladana Pavića sa FDU kao i radove novosadskih studenata kamere profesora Jovana Milinova.
Nakon toga videli smo promo film za Mikser Festival rad Igora Vukovića, dokumentarni snimak klupskog nastupa grupe UrbanPuls Andreje Leka, kadrove iz promo filma producentske kuće Cinnamon Ivice Vidanovića i na kraju dokumentarni film "Majstor" Predraga Bambića
Nakon prezentacije prešlo se iz bioskopske sale u kafe bioskopa Fontana gde smo uz piće i zakusku nastavili razgovoer sa Richardom Lewisom i gde su prisutni mogli samostalno da isprobaju kameru F55 koja je bila povezana sa Sony 30" 4K
monitorom.

[ link 1: Promo film za Mikser rad Igora Vukovica ][ link 2: Richard Lewis o Sony F55 ][ link 3: Richard Lewis na Youtube ][ link 4: Richard Lewis za korisnike Facebook-a ][ link 5: prezentacija za Beograd ][ link 6: Film&Digital times casopis link na stranu ]
preminuo profesor Nikola Majdak

05. maj 2013. | Beograd (Srbija)

Jedan od najstarijih filmskih radnika na ovim prostorima, čuveni Nikola Majdak, preminuo je danas u Beogradu.
Majdakova karijera u kinematografiji traje već 68 godina - od vremena kada se, kao srednjoškolac po oslobođenju Beograda, upisao na kurs filmske sekcije Propagandnog odeljenja Vrhovnog štaba NOB pod vođstvom uloge Radoša Novakovića, budućeg prvog čoveka srpske kinematografije. Među predavačima su bili velikani predratne kinematografije, kao što su Stevan Mišković, Mihajlo Al. Popović, Kosta Novaković, Mihajlo Ivanjikov, Andra Glišić, Vladeta Lukić…

Majdak je u međuvremenu postao snimatelj dokumentarnih i igranih filmova, koreditelj s drugim autorima, autor prvih crtanih filmova beogradske proizvodnje...

Rođen 1927. godine u Valjevu, završio je srednju filmsku školu u Beogradu i diplomirao na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Profesor je i šef katedre za filmsku i TV kameru FDU u Beogradu.

Među njegovim važnijim crtanim filmovima su: Solista (1963), Izvor života (1969), Vreme vampira (1971), Poslednji TV dnevnik (1983), Le grand Guignol (1993)...

Autor je i crtanih filmova: Pardon (1966), Zaljubljen u tri kolača (1967), Tu-tu (1971), Enciklopedija krvnika (1974), Svet tišine (1978), Poslednji sunčev zrak (1980), Spraytime 2002 (1978), Ljubav na prvi pogled (1982), Tour retour (1985), Veliki prasak (1987), Crosscountry (1988), Pecanje (1993), Curriculum vitae (1994), Diptih o sidi (1995)...

Snimatelj je igranih filmova Nevjera (1953), Prvi građanin male varoši (1961), Dve noći u jednom danu (1963), Ubistvo na podmukao i svirep način i iz niskih pobuda (1969).

Snimio je više od 160 dokumentarnih filmova, među kojima su najznačajniji oni koje je radio sa Aleksandrom Petrovićem, Ratomirom Ivkovićem i Mićom Miloševićem. Takođe, režirao je više kratkih filmova.

Među važnijim dokumentarnim filmovima Majdaka su: Concerto Gymnastico (1963), korežija sa Mićom Miloševićem, S.O.S (1964), Novi Sad 275 (1969), Hronika jedne epohe (1970), Zapis o slikarju - Janes Bernik (1971), Pismo (1973), Prvo svetsko naivno selo (1973), Žeđ mrtvih (1975), Trudna zemlja (1975), Led in ogenj (1977), Fjord - tragom Isidore S. (1986), Lile (1986), Omaha (1987), Đurđul, jagnje đurđevsko (1988), Američki klinci uče ćirilicu (dokumentarno-animirani) (1988), Zapišite doktore Rajs (2005).

Majdak je dobitnik niza značajnih domaćih i međunarodnih nagrada i priznanja, među kojima je i Zlatna plaketa Jugoslovenske kinoteke.

Za film “Izvor života” (1969), nastao u saradnji s Borom Šajtincem, osvojio je Gran pri na festivalima u Čikagu, u Mamaji (Rumunija), Lokarnu... Film “Nokturno” bio je u konkurenciji za Zlatnu palmu za kratki film u Kanu 1991. godine, a “Vreme vampira” (1971) takođe je osvojio mnoge nagrade i bio prikazan na niz festivala u kategoriji horor filma.

Majdak je i osnivač i direktor festivala “Balkanima”, čije je deveto izdanje nedavno uspešno završeno u Domu kulture Studentski grad, uprkos finansijskim problemima sa kojima se već nekoliko godina suočava.

tekst preuzet sa sajta B92
fotografije Nikole Majdaka - Goran Basarić
fotografije studenata FDU sa profesorom Majdakom - Radoslav Vladić

[ link 1: Vest o smrti na B92 ][ link 2: vest o smrti NM na Popboks-u ][ link 3: In memorijam Politika ]
Miladin Čolaković dobitinik Aprilske nagrade grada Beograda za 2013.

16. april 2013. | Beograd (Srbija)

Nagrada grada Beograda za film i radio-televizijsko stvaralaštvo za 2012. godinu dodeljena je našem članu, Miladinu Čolakoviću, za fotografiju u dugometražnim igranom filmu "Ustanička ulica".
Aprilska nagrada je godišnja nagrada grada Beograda za stvaralačka dostignuća u nauci i umetnosti.
Iz obrazloženja: "Fotografija sumornih i mračnih tonova doprinosi stvaranju psihološko-dramske napetosti i sveukupnoj misterioznoj atmosferi filma koji se suočava sa kontroverznom političkom stvarnošću."

[ link 1: o nagradjenima u "Politici" ]
Zoran Veljković, član SAS, izveštava sa BSC Expo 2013

22.i 23. mart 2013 | London (Engleska)

U studiju Richard Attenborough u Pinewood-u (London) 22. i 23. marta odrzan je sajam BSC (BSC Expo 2013) .
Skup je kao i svake godine do sada koncipiran u kombinaciji dva programa. Jedan je izlaganje najnovije tehnike u domenu fimske proizvodnje sa posebnim akcentom na snimateljki rad. Drugi, paralelni deo je odrzavanje broja seminara sa tematikom aktuelnih snimateljskih problema.

Sto se tice tehnickog dela, ove godine je prikazan broj proizvoda koji su zanimljivi za pomenuti.
ARRI je prikazao na svom standu sledece inovacije u razvoju svoje kamere Alexa.
-Dodatak XR Modula za kameru Alexa koji omogucava registrovanje ARRIRAW signala do 120 sl/sek.
Dodatak prihvata trenutno 512GB drajv na koji se registruje signal a postoji i adapter u koji se moze staviti SxS kartica.
-ARRI je prikazao i seriju ND filtera koji se po starom sistemu za 35mm kameru stavljaju iza objektiva i raspon je od ND 0.3 do ND 2.4.
-4:3 senzor se ugradjuje u sve kamere XT modela. To omogucava registrovanje anamorficne slike.
-Novi drzac za “viewfunder” koji je solidniji i robusniji od prethodnog je takodje predstavljen.

-ARRI upravo izbacuje na trziste i seriju anamorficnih objektiva koji u sebi komprimuju sliku. Kvalitet koji je prikazan na demonstraciji odgovara renomeu ARRI i Zeiss proizvoda na koji smo navikli. Slike ARRI 1, ARRI 2, ARRI 3, ARRI 4, ARRI 5, slika 9 - Milan Krsljanin - Director of Business Group Development, ARRI

http://www.arri.com/camera/digital_cameras/workflow/working_with_arriraw/arriraw.html

U domenu rasvete, LED sve vise osvaja trziste. Pored portabilnih panela koje smo brzo prihvatili, americka firma AAdyn Tech je izbacila na trziste rasvetna tela sa idejom da zameni tradicionalne reflektore i do 6KW HMI. Velika prednost je mogucnost da se ova rasvetna tela napajaju strujom od 220V i 13 Amp, sto omogucava da se na lokacijama jednostavno koristi kucna mreza i izbegnu generatori koji su skupi i bucni.

http://www.aadyntech.com/lights

Atraktivna je bila i demostracija sistema MK-V. Ovaj sistem u domenu stabilizacije kamere izgleda vrlo fleksibilno i svakako je skrenuo paznju prisutnih.

http://vimeo.com/45150286#

Posle 3-D noviteta sa filmom Avatar izgleda da je novi focus na 4K registraciju slike. Kamere su se uglavnom vec prebacile sa senzorima na 4K tako da sada preostaje da i snimaci budu osposobljeni za takvu registraciju. Kada su Red One kamera, ARRI D-20 i Genesis prvi doneli 4K registraciju, sistem je bio napravljen prema tome. Ostale kamere koje sada sticajem okolnosti prelaze na 4K registraciju, uglavnom moraju da dodaju snimac kako bi to omogucile (Alexa, Canon C500, Sony F55 itd). Slika 5. Slika 6.
Ideja o kompaktnoj kameri je malo narusena ali prateci brzinu razvoja filmske tehnologije samo je pitanje vremena kada ce i to biti usavrseno.
Izuzetno efektivna je bila demonstracija REDRAY 4K PLAYER-a. Kolege snimatelji su uglavnom prilazili na 10cm od ekrana ne verujuci svojim ocima kvalitet slike.

http://www.red.com/products/redray


Druga aktivnost na sajmu BSC su bili seminari sa nekoliko aktuelnih tema. Posebno zanimljiv je bio razgovor o mesanju profesionalnih i polu-profesionalnih kamera.
Slika 7 – Na slici sede s leva na desno: Leicester Dunton (Joe Dunton Cameras), Martin Davidson (minicam specialist), Steven Poster ASC, Phil Meheux BSC, Oliver Stapleton BSC.
Govorilo se o tome da su sada vec sve kolege uglavnom imale iskustvo u snimanju HD slike i da je kombinacija razlicitih kamera i sistema neminovna u nekim produkcijama. To se pojavilo iz potrebe da se fizicki male kamere stavljaju na mesta gde normalna kamera za tu produkciju ne moze da stane. Razmenjivana su iskustva iz te oblasti kao i opcije u tretiranju video signala u postprodukciji.

Seminar na temu komparacije modernih objektiva sa objektivima starijeg dizajna je takodje bio vrlo posecen. Cula su se misljenja tehnicke i kreativne prirode. Narocito je bilo zanimljivo diskutovanje na temu izgleda neostrog dela slike. Pored konstrukcije objektiva i dubinske ostrine sada i medijum senzora ili fimskog negativa imaju uticaja na formiranje izgleda. Naime, projekcija slike iza objektiva je donekle razlicita izmedju vrlo tankog profila senzora od debljeg profila filmskog negativa na koji se slika registruje po dubini emulzije.
Slika 8 – Na slici sede s leva na desno: John de Borman BSC (predsednik BSC), Prof. John Maxwell (lens designer Cook lenses), Geoffrey Chappell (Cook lenses).


[ link 1: ARRI ALEXA XT ][ link 2: ARRI Master Anamorphic lenses ]
Nemanja Jovanov vodi radionicu na Festivalu Studentskog Filma

22.-23.mart 2013. | Beograd (Srbija)

U okviru ovogodišnjeg, 14og po redu, Festivala studentskog filma, koji nosi podnaslov Heartbeat i koji kroz svoj program nastoji da uzdrma emocije i pokrene srce publike, organizuje se radionica koju će voditi Nemanja Jovanov, član Srpske Asocijacije Snimatelja

Radionica će se održati u petak 22. marta od 13h-15h i u subotu 23. marta od 15h do 17h u prostorijama Opštine Novi Beograd. Tema radionice je "Profesija snimatelj"
Radionica je namenjena studentima umetničkih fakulteta kao i potencijalnim sudentima filma. Detalje o načinu prijavljivanja možete naći na sajtu
http://www.fsf.rs/trinaest/edukativni.php



Plaketa SAS Albertu Majeru

02.mart 2013. | Beograd (Srbija)

Srpska Asocijacija Snimatelja dodelila je gospodinu Albertu Majeru, svom počasnom članu, plaketu za izuzetna dostignuća iz oblasti tehnološkog razvoja i unapređenja filmske kamere. Na svečanosti upriličenoj u Kinoteci povodom dodele priznanja Zlatni Pečat u ime SAS Jelena Stanković je dodelila gospodinu Majeru plaketu i originalni fenjer SAS. Gospodin Majer se u veoma emotivnom izlaganju obratio prisutnima, zahvalio se na ukazanoj časti i nagradama i poželeo je puno sreće našoj Aoscijaciji u daljem radu.
Izgled i tekst plakete kao i tekst obraćanja Jelene Stanković možete videti u prilogu


Premijera Krugova na FEST-u

23. februar 2013. | Beograd, Srbija

Film "Krugovi" Srdana Golubovića je svetsku premijeru imao na prestižnom Sundance festivalu u američkoj državi Jutah u januaru 2013. Evropska premijera bila je na Berlinskom festivalu a večeras, 23. februara u okviru redovnog programa FEST-a održana je i srpska premijera ovog filma

Direktor Fotografije ovog filma je naš kolega i član SAS-a Aleksandar Aca Ilić.
Acina Saradnja sa rediteljem Srdanom Golubovićem počinje još za vreme studija na FDU. Nakon toga snimili su zajednički brojne reklamne i muzičke spotove i tri dugometražna igrana filma: "Apsolutnih sto", "Klopka" i "Krugovi".

Povodom premijere Krugova Acu smo zamolili da nam odgovori na nekoliko pitanja u vezi snimanja ovog filma:

Pitanje: Kako i zašto ste se odlučili da film snimate na traci, šta je presudilo?

Aca: Odlučli smo se da "Krugove" snimamo na filmskoj traci jer smatram da i dalje ne postoji bolji zapis od trake, a pošto retko snimamo filmove trudimo se da sebi omogucimo što bolje uslove. Moram priznati da se osećam komotnije slikajuci na filmskoj traci. Najveću razliku vidim u tretmanu high light a (delova slike u graničnoj beloj p.a.). Ovo naravno podrazumeva da iza celog procesa stoji kvalitetna laboratorija. Mi smo radili u laboratoriji Cinepostpdoduction iz Berlina. Od ove laboratorije sam pre početka snimanja dobio Ipad sa njihovom aplikacijom COBRA ,pomoću koje sam dobijao dnevne izvestaje tj, imao sam uvid u kompletan materijal snimljen prethodnog dana.Ovo je najbolje funkcionisalo u Nemackoj gde je traka nakon svakog završenog snimajućeg dana slana u laboratoriju. Sa snimanja u Beogradu i Trebinju traku smo slali u laboratoriju tek na svakih 4-5 dana.

Pitanje: koju si kameru, objektive i traku koristio? Koliko ste metara trake potrošili?
Aca: Za snimanje filma smo koristili ARRICAM Lite kameru sa Zeiess Ultra Primes objektivima. Za ovu kameru smo se odlučili jer je bilo predviđeno da se većina kadrova snima iz ruke i sa stedycama. Koristili smo tri Kodakove emulzije Vision2. 200T, Vision2 250D, Vision3. 500T.
U enterierima sam koristio Vision 250D ,jer smo snimali na realnim objektima i dosta sam zavisio od postojeceg dnevnog svetla. Neki stanovi (Nemacka) su bili na 6 spratu pa nije postojala mogucnost osvetljavanja od spolja. Kada sam u pripremi radio probe zakljucio sam da 250D bolje trpi mix dnevnog postojeceg svetla i dodatog svetla,u odnosu na 500T,a i zrno je kod ove emulzije dosta manje.
Snimali smo na 3 perforacije i potrošili smo oko 60.000 metara trale.

Pitanje:Ko je činio tvoj najuži krug saradnika na Krugovima? Šta od njih očekuješ

Aca: Vladimir Vladica Ilić je bio švenker, Aleš Belak, Mario Sabljić i Miloš Kodemo su bili stedycam operateri, Dražen Mrkonja Mrki šarfer, Dalibor Pavlović šef rasvete a Nenad Marković Žile je bio šef scene. Od njih na setu očekujem uvek punu koncentraciju.

Pitanje: Da li si zadovoljan uslovima koje si imao kao i urađenim poslom?
Aca: Potpuno sam zadovoljan uradjenim,jer smo dobro bili pripremljeni i sebi smo obezbedili koliko je to moguće, dobre uslove za rad.

Pitanje: gde i na čemu si radio kolor korekciju filma i ko je bio čitač svetla?
Aca: Grading sam radio na Lustra sistemu i radio je Shandor Nagy čovek koji je radio sa Wendersom i Jarmushom, mada sam to saznao tek kada smo zavrsili posao.

Pitanje: Da li ste na Sundanceu nosili tonsku kopiju ili DCP?
Aca: Na Sundance festivalu je isao samo DCP kao i na vecinu ostalih festivala ,radicemo samo 4 kopije i to za Srbiju i jednu sa titlovima.

Pitanje: Da li si upoznao nekog zanimljivog iz naše profesije na Sundance festivalu
Aca: Na Sundance u sam upozao Rodriga Prieta ,bukvalno upoznali ,slikali bez neke velike price,pogotovo sto je to bilo na dodeli nagrada gde smo mi uveliko slavili nasu pa nismo bili bas za pricu.
Pitanje: puno dobrih kritika je izašlo za vaš film i tvoj rad nakon ova dva festivala, da li bi neke izdvojio, koje su najbitnije?
Aca: Sto se kritika tice stvarno su bile sjajne ,meni su najdraze one i najbitnije iz
Variety i Hollywoodrepoter-a.
fotografije Baš Čelik/Maja Medić

[ link 1: kritika u Hollywood Reporter-u ][ link 2: kritika u Variety-u ][ link 3: Trejler film ]
Održana generalna skupština asocijacija članica IMAGO-a (IAGA)

18. februar 2013. | Mons/Brisel

Generalna skupština asocijacija članica IMAGO-a (IAGA) je održana ove godine u Monsu, nekada rudarskom gradu i prestonici Valonije, sedamdesetak kilometara jugoistočno od Brisela. Dvodnevna sednica je održana u organizaciji Belgijskog društva (SBC), uz punu podršku Vlade kraljevine Belgije, vladinih institucija i sponzora.
Sednica, čiji je prvi deo održan u Belgijskoj Kinoteci, je započela prezentacijom rada javne organizacije za očuvanje, digitalizaciju, restauraciju filmskih i TV arhiva. Demonstraciji restauriranog filmskog materijala je sledila panel diskusija koju je vodio Kommer Klein, SBC, predsednik Tehničkog komiteta uz učešće Sean-a Bobbit-a, BSC, Christiana Bergera, AAC i predstavnika Filmske Fondacije Holandije. Krajnji rezime trosatne diskusije bi se mogao najkraće sažeti u konstataciju da je digitalna akvizicija prevladala i u proizvodnji igranih filmova ali se ta činjenica sada prihvata sa optimizmom jer se potrebni alati stalno usavršavaju i postaju sve kvalitetniji. Christian Berger, ovogodišnji kandidat za Oskara, je održao prezentaciju svog sistema korišćenja prirodnog svetla. Češki predstavnik je izložio nacrt dokumenta Češkog ACK koji se odnosi na ostvarivanje zaštite autorskih prava nad restaurisanim i digitalizovanim filmovima.
Druga celodnevna sednica, održana 16. Februara, je bila nakratko prekinuta samo iznenadnom posetom predsednika Belgijske vlade koji je došao da poželi uspešan rad učesnicima IAGA-e, što ilustrativno govori o značaju koji Belgija pridaje kinematografiji i značaju koji SBC-u pripada u okviru kulture kraljevine Belgije.
Tu sednicu su mnogi delegati nazvali istorijskom: Posle pozdravnog govora predsednika IMAGO-a, započeta je izveštajem predstavnika Srpske Asocijacije Snimatelja o sadržaju i dostignućima regionalnog sastanka IMAGO članica u održanog u Bitolju septembra 2012. i predlogom prijema ASBiH u članstvo IMAGO-a, čime je praktično zaokružen Evropski sastav IMAGO-a.
Sednica je nastavljena diskusijom o predlozima za način prijema ne-Evropskih nacionalnih snimateljskih organizacija, dosadašnjih posmatrača, u punopravno članstvo. Posle višesatne diskusije, jednoglasno je usvojen novi predlog kojim je omogućen prijem novih članica uz istovremeno očuvanje Evropske prirode IMAGO-a: IMAGO će i dalje imati opis „Evropska federacija snimatelja“, garantovano mesto predsednika i većinu u Bordu ali će ne-Evropske zemlje imati pravo glasa, garantovano mesto u Bordu i obavezu plaćanja punog iznosa članarine. Konstatovano je da je za takvu promenu potrebna promena Statuta i odlučeno je da se iskoristi prilika koju pruža obaveza promene Statuta koju je nametnulo preseljenje IMAGO-a iz Pariza u Brisel. Time je IMAGO de-fakto postao svetska asocijacija snimateljskih organizacija.
Predstavnik Srpske Asocijacije Snimatelja je izabran u sastav Borda IMAGO-a, u alternaciji sa Ivanom Tonevim, predstavnikom BAC i podpredsednikom IMAGO-a. Time je Bord unekoliko proširen i osigurano je prisustvo i zaštita interesa regiona u Bordu.
U nastavku sednice su u punopravno članstvo primljeni Australija, Novi Zeland, Japan, Koreja i Izrael. Njihovi predstavnici su se zahvalili na prijemu u punopravno članstvo.
Sednica je nastavljena pružanjem podrške inicijativi Češke ACK za borbu za autorska prava nad restaurisanim i digitalizovanim filmovima. Posle usvajanja finansijskih izveštaja razmatran je i predlog potrebe restrukturisanja websajta IMAGO-a. Konstatovano je da je promena potrebna i formirano stručno telo koje će koordinisati redizajn websajta.
Ukratko: ovo je bila veoma uspešna Generalna Skupština koja je donela I značajne promene u načinu na koji će IMAGO nadalje funkcionisati

[ link 1: ]
Održana redovna godišnja skupština SAS

26. januar 2013. | Beograd, Srbija

U Tribinskoj sali Doma Omladine održana je redovna godišnja izborna skupština SAS.
Na skupštini je pročitan izveštaj o radu Borda, finansijski izveštaj i održani su izbori za novi saziv borda.

Novi bord je izglasan glasovima 27 članova naše asocijacije. 11 članova je glasalo putem emaila dok je 16 članova asocijacije prisustvovali skupštini i glasalo redovnom procedurom.
U novi bord SAS ušli su Predrag Bambić (24), Vladan Pavić (24), Miloš Spasojević (22), Nebojša Bašić (21), Draško Plavšić (20) i Goran Volarević (19).
Sedmo i osmo mesto sa istim brojem glasova (14) su delili Jovan Milinov i Damjan Radovanovic pa je komisija odlučila da uvede dopunski krug glasanja u kome su članovi prisutni na skupštini aklamacijom podržali Milinova pa je Milinov sedmi član bord SAS za 2013. godinu.






[ link 1: ]
Sastanak predstavnika članica IMAGO-a na festivalu Cameraimage

25. novembar 2012. | Bidgošć (Poljska)

Održani skup bio je u sklopu dvadesetog jubilarnog snimateljskog festivala u Bidgošću, na kome se okupio veći deo predstavnika zemalja članica IMAGO-a. Sastanak je bio posvećen tekućim temama i problemima ove evrposke organizacije, a poslužio je i kao priprema za redovnu godišnju skupštinu koja je zakazana za februar 2013. godine u Briselu.
Na početku skupa govorio je predsednik IMAGO-a Najdžel Voters BSC, a zatim se prisutnima obratio i predsednik domaće, poljske ascocijacije Jirži Zelinski PSC. U nastavku bilo je reči o finansijskom stanju organizacije i aplikaciji za jednkokratnu pomoć kod EU koja bi trebalo da bude realizovana početkom sledeće godine.
Debata o ideji da se pridružene članice IMAGO-a, koje su van teritorije Evrope, uključe kao redovni članovi sa punim pravom glasa, bila je opet dinamična i sa oprečnim stavovima. Konstituisana je radna grupa koja bi trebalo da istraži pravne i finansijske načine za ovakvu transformaciju. Rok za ovo istraživanje je početak januara 2013. , posle čega bi svaka asocijacija sa pravom glasa donela odluku o ovom pitanju, a svoj pozitivan ili negativan stav bi trebalo da iznese na narednoj redovnoj generalnoj skupštini .
Tehnički komitet predstavio je istraživanje u kojima su izneti problemi sa nestandardizovanim digitalnim projekcijama i "silver screen" projekcionim platnima. Ovaj komitet napraviće standardni test za projekciju i distribuiraće ga asocijacijama kako bi se napravila baza podataka sa ocenama lokalnih bioskopa.
Češki predstavnici pripremili su deklaraciju koja će biti potpisana na sledećoj genaralnoj skupštini u kojoj je definisan način i standard za arhiviranje filmova.
Dati su i predlozi za redizajn sajta u kome bi se struktura modernizovala i omogućio pristup bazi podataka sa svim vestima i događajima iz prehodnih godina. Raspravljalo se i o načinu i vremenu održavanja budućih generalnih skupština, a po rečima sekretara organizacije Luj Filip Šapela one će zavisiti od zadatog vremena završetka fiskalne godine i sredstava od godišnje članarine asocijacija. Sledeća IAGA zakazana je za sredinu februara, 14.2. do 17.2. 2013. i održaće se u Briselu koji je od ove godine nova adresa IMAGO-a.



Za SAS iz Bidgošća,

Vladan Pavić



[ link 1: ]
Prvi regionalni sastanak Balkanskih zemalja članica asocijacije IMAGO

20. septembar 2012. | Bitolj, Makedonija

U okviru bitoljskog Internacionalnog festivala filmske kamere, održan je Prvi regionalni sastanak Balkanskih zemalja - članica evropske asocijacije IMAGO-a. Samitu su prisustvovale delegacije iz: Austrije, Slovenije, Hrvatske, Bugarske, Grčke, Makedonije i Srbije, kao i predsednik asocijacije Nigel Walters i jedan od osnivača IMAGO-a Luciano Tovoli,AIC, ASC. Naša delegacija, koju su činili Predrag Bambić i Miloš Spasojević, je imala zapažen nastup svojim izlaganjem o problemima kinematografije u regionu. Dogovoreno je da ovaj samit postane stalan i da se održava svake godine, a uspostavljene su bilateralne saradnje sa više zemalja ovog regiona.

[ link 1: o samitu na sajtu festivala ][ link 2: sa IMAGO sajta o samitu ][ link 3: Makedonci o samitu ][ link 4: izveštaj ]
Dve nagrade za Miladina Čolakovića

06. jul 2012. | Novi Sad, Sopot

Naš kolega i član asocijacije Miladin Čolaković osvojio je dve nagrade za svoj rad u filmu "Ustanička ulica". Na festivalu Cinema City održanom od 16. do 23. juna 2012. u Novom Sadu dobio je posebno priznaje za visok kvlaitet fotografije a na sinoć završenom filmskom Festivalu SOFEST održanom od 02. do 06. jula u Sopotu dobio je nagradu za snimateljski rad, ova nagrada dodeljena je jednoglasno.



[ link 1: zvanični sajt SOFESTA ][ link 2: vest o nagradama na Blic.rs ][ link 3: vest o nagradama u Politici ][ link 4: zvanicni link festivala Cinema City ]
Premijera filma "Zverinjak"

15. maj 2012. | Novi Sad

U sklopu festivala Cinema City u Novom Sada 17. juna. 2012. biće održana premijera filma "Zverinjak". Direktor fotografije ovog filma je naš član i kolega Bojan Rakić. Zvanični trailer ovog filma možete pogledati preko linka ispod teksta.

[ link 1: Insert ]
Goran Pavićević nagradjen na festivalu Worldfest

05. maj 2012. | Hjuston (SAD)

Goran Pavićević, naš član, osvojio je nagradu za svoj snimateljski rad u filmu "Pirammmida" na festivalu Worldfest koji je održan od 13. do 22. aprila 2012. u Hjustonu u SAD
Možete pogledati trejler filma i pročitati detaljniju vest preko priloženog linka

[ link 1: vest o nagradi ][ link 2: HD trailler The Pyrammmid ]
Saradnja SAS-a i RTS-a

23. mart 2012. | Beograd

Srpska asocijacija snimatelja potpisala je sa Radio-televizijom Srbije Memorandum o zajedničkom delovanju. Načela i ciljevi SAS-a i RTS-a su istovetni pa verujemo da će saradnja unaprediti rad obe organizacije, stoji u Memorandumu.

SAS bi konkretnim angažovanjima doprineo unapređenju svih procesa iz oblasti snimanja, obrade i arhiviranja filmske i televizijske slike. Uz SAS-ovu stručnost, korišćenjem profesionalnih kapaciteta i uslova RTS-a, dragoceni dokumenti današnjice bili bi sačuvani najsavremenijim metodama i tehnološkim postupcima.

Glavni ciljevi saradnje SAS-a i RTS-a su:

-prezentacija najnovijih tehnologija u sistemu snimanja, zapisa i obrade slike
-zajednički nastup na projektima i konkursima evropskih fondova
-obuka i seminari namenjeni stručnom usavršavanju svih onih koji se bave snimanjem, obradom i čuvanjem filmskih zapisa
-medijska podrška i zajedničko delovanje u medijima.

Održana godišnja skupština IMAGO-a

9-11. februar 2012. | Pariz (Francuska)

Godišnja skupština IMAGO-a za 2012-tu održana je u Cite internationale universitaire de Paris.
Našu asocijaciju su na ovom skupu predstavljali Vladan Pavić i Milorad Glušica.
Na vanrednoj skupštini doneta je odluka da se sediše Imago-a iz Pariza premesti u Brisel. Izmenjen je i Statut tako da se Bord i predsednik biraju na mandat od tri, godine.
Na redovnoj sednici je izglasano da Kanada, Filipini, Brazil, Grčka, Argentina i Australija postanu nove pridružene i redovne članice Imago-a.
Dosadašnji članovi Borda izabrani su na sledeće tri godine. Predsednik ostaje Nigel Waters, BSC.
Preko priloženog linka možete pročitati detaljni izveštaj sa ovog skupa



[ link 1: ]
Održana redovna godišnja skupština SAS

17. decembar 2011. | Beograd (Srbija)

Na redovnoj godišnjoj skupštini SAS, odžanoj u subotu 17. decembra 2011. u zgradi Kinoteke u Kosovskoj 11 bord SAS je predao izveštaj rada Asocijacije i glasanjem prisutnih članova kao i članova iz SAD putem emaila izabran je novi bord SAS za 2012. godinu. Sastav borda za 2012. čine
Milan Tvrdišić, Predrag Bambić, Goran Volarević, Milorad Glušica, Jovan Milinov, Vladan Pavić i Miloš Spasojević. Za novog sekretara Asocijacije izabran je Andreja Leko. Celokupno članstvo podržalo je inicijativu "2% za kulturu" koju je predložilo Udruženje filmskih reditelja Srbije, teks ove inicijative imate u prilogu.


[ link 1: ]
SAS na osnivačkom ICSC-u

05. maj 2011. | Los Andjeles (SAD)

Uz učešće delagata iz 22 zemlje sa svih kontinenata, između drugog i petog maja 2011. godine je održana prva Medjunarodna Konferencija udruženja direktora fotografije – International Cinematography Summit Conference....
Više o ovom skupu možete pročitati u detaljnom izveštaju sa konferencije

[ link 1: ]
SAS postao član IMAGO-a

05. mart 2011. | Talin (Estonija)

Srpska Asocijacija Snimatelja je na danas održanoj godišnjoj sednici Skupštine Evropske Federacije snimatelja, primljena u punopravno članstvo IMAGO-a.

U ime IMAGO-a dobrodošlicu u porodicu Evropskih organizacija srpskoj asocijaciji je poželeo Nigel Waters, predsednik Evropske asocijacije. U ime Srpske asocijacije snimatelja Skupštini se obratio Predrag Bambić, član borda SAS-a.
Detaljnom izveštaju sa ovog dogadjaja možete pristupiti preko linka

[ link 1: ]
SAS je održala prvu radnu i svečanu skupštinu

05. decembar 2010. | Beograd

Asocijacija, osnovana 16.maja 2010. godine okuplja vodeće filmske snimatelje - direktore fotografije u Srbiji. Osnovni principi su joj: umetnost, lojalnost, progres i tolerancija. Cilj Asocijacije je unapređenje umetničkog stvaralaštva, širenje kulture vizuelne komunikacije, poboljšanje profesionalnih standarda i okruženja u kome stvara Srpska kinematografija, kao i povezivanje sa srodnim Asocijacijama u zemlji i svetu.

Predsednik asocijacije prof. Milorad Glušica kaže da je zadovoljan odzivom članova jer to pokazuje da će udruženje imati dovoljno energije i dovoljnu masovnost da pokrene sve stvari koje su zamisljene."Svrha Asocijacije je stvaranje okruženja u kom vlada pozitivna misao u prostorima stvaralaštva kinematografske slike, a to će značajnije ostaviti traga na kulturnim prostorima, bazično prostorima vizuelne komunikacije", zaključio je Glušica.

Na Skupštini, održanoj u DKC Majdan na Senjaku, iznesen je izveštaj o dosadašnjem radu Borda i usvojeno više dokumenata vezanih za dalji rad Asocijacije.

©SAS 2012-17.