IMAGO AWARDS
16. mart 2019. | Beograd
[ link 1: IMAGO AWARDS ]
16. mart 2019. | Beograd
IMAGO AWARDS POZIV:
Drage kolege,
Koristim ovu priliku da vas podsetim da prijavite filmove u ime vaše asocijacije za IMAGO international Awards za snimateljski rad, koja će biti održana u Beogradu u Srbiji 16-og Marta 2019.
Dodela nagrada će biti svečani dogadjaj i proslava umetničkog rada direktora fotografije u kome će učestvovati više od 300 direktora fotografije iz celog sveta, kolega sa filma i predstavnika medija.
Očekujemo da i vaša Asocijacija kandiduje po jedan film u svakoj od sledećih kategorija:
• Celovečernji igrani film
Koristim ovu priliku da vas podsetim da prijavite filmove u ime vaše asocijacije za IMAGO international Awards za snimateljski rad, koja će biti održana u Beogradu u Srbiji 16-og Marta 2019.
Dodela nagrada će biti svečani dogadjaj i proslava umetničkog rada direktora fotografije u kome će učestvovati više od 300 direktora fotografije iz celog sveta, kolega sa filma i predstavnika medija.
Očekujemo da i vaša Asocijacija kandiduje po jedan film u svakoj od sledećih kategorija:
• Celovečernji igrani film
• Dokumentarni film
• TV Serija
• Studentski film
• Mladi snimatelj
Više informacija možete naći u priloženom .pdf dokumentu
Više informacija možete naći u priloženom .pdf dokumentu
U 2019. Imamo dve nove kategorije: najbolja fotografija u studentskom filmu i najbolji mladi snimatelj.
Da biste olakšali rad, možete da upitate vodeće filmske škole u Srbiji koji film preporučuju ali predlog za nagradu mora biti formalno podnesen u ime SAS.
Kada je reč o nagradi za najboljeg mladog direktora fotografije, verujem da će Izvršni odbor SAS imati zadovoljavajući pregled mogućih kandidata za prestižnu nagradu.
Tokom ceremonije dodele IMAGO International Awards for Cinematography, dodelićemo i IMAGO Nagradu za životno delo.
Tražimo od vas da predložite vašeg kandidata za ovu nagradu, koji će je primiti tokom svečanosti dodele marta 2019. Možete da nominujete samo jednog visoko uglednog snimatelja i on-ona može biti ili član vaše Asocijacije ili druge asocijacije.
Za IMAGO i snimateljsku profesiju je važno da promoviše direktore fotografije iz svih zemalja i nama je važno da promovišemo umetnički rad direktora fotografije.
IMAGO International Awards je važan način da to i postignemo.
Ali potrebna nam je i vaša saradnja: bili bismo vam zahvalni da pošaljete vaše kandidate što je pre moguce a najkasnije do 15. decembra 2018.
Više informacija o propozicijama i pravilima za podnošenje prijava filmova možete naći u priključenom dokumentu a više informacija o proceduri prijave za Nagradu možete naći na:
https://www.imagoawards.org
Ukoliko mate pitanja, molimo vas da nas kontaktirate na:
Da biste olakšali rad, možete da upitate vodeće filmske škole u Srbiji koji film preporučuju ali predlog za nagradu mora biti formalno podnesen u ime SAS.
Kada je reč o nagradi za najboljeg mladog direktora fotografije, verujem da će Izvršni odbor SAS imati zadovoljavajući pregled mogućih kandidata za prestižnu nagradu.
Tokom ceremonije dodele IMAGO International Awards for Cinematography, dodelićemo i IMAGO Nagradu za životno delo.
Tražimo od vas da predložite vašeg kandidata za ovu nagradu, koji će je primiti tokom svečanosti dodele marta 2019. Možete da nominujete samo jednog visoko uglednog snimatelja i on-ona može biti ili član vaše Asocijacije ili druge asocijacije.
Za IMAGO i snimateljsku profesiju je važno da promoviše direktore fotografije iz svih zemalja i nama je važno da promovišemo umetnički rad direktora fotografije.
IMAGO International Awards je važan način da to i postignemo.
Ali potrebna nam je i vaša saradnja: bili bismo vam zahvalni da pošaljete vaše kandidate što je pre moguce a najkasnije do 15. decembra 2018.
Više informacija o propozicijama i pravilima za podnošenje prijava filmova možete naći u priključenom dokumentu a više informacija o proceduri prijave za Nagradu možete naći na:
https://www.imagoawards.org
Ukoliko mate pitanja, molimo vas da nas kontaktirate na:
Tony Costa, Jury and submission coordinator
Srdačan pozdrav,
Paul René Roestad
predsednik IMAGO
[ link 1: IMAGO AWARDS ]
Festival snimateljskih ostvarenja SLIKA U POKRETU
01.02.2018. | Beograd
Festival snimateljskih ostvarenja SLIKA U POKRETU održan je od 1. do 4. februara ove godine.
Dešavanja na festivalu i oko festivala možete videti na linkovima:
https://vimeo.com/257090029
http://festival2018.sascine.rs
01.02.2018. | Beograd
Festival snimateljskih ostvarenja SLIKA U POKRETU održan je od 1. do 4. februara ove godine.
Dešavanja na festivalu i oko festivala možete videti na linkovima:
https://vimeo.com/257090029
http://festival2018.sascine.rs
SERBIAN CINEMATOGRAPHERS
01.02.2018. | Beograd
Between 1 and 4 February 2018, the second IMAGE IN MOTION festival, dedicated to the work of Serbian cinematographers and organised by the Serbian Society of Cinematographers (SAS), took place at the Yugoslav Cinematheque in Belgrade. Twenty-three feature films made after October 2016, when the first edition of the festival took place, were submitted to the festival. The selector Miloš Milošević chose eight films in which the cinematographers managed to create a visually unique and recognisable image...
http://www.imago.org/index.php/news/item/722-serbian-cinematographer-s-festival.html
01.02.2018. | Beograd
Between 1 and 4 February 2018, the second IMAGE IN MOTION festival, dedicated to the work of Serbian cinematographers and organised by the Serbian Society of Cinematographers (SAS), took place at the Yugoslav Cinematheque in Belgrade. Twenty-three feature films made after October 2016, when the first edition of the festival took place, were submitted to the festival. The selector Miloš Milošević chose eight films in which the cinematographers managed to create a visually unique and recognisable image...
http://www.imago.org/index.php/news/item/722-serbian-cinematographer-s-festival.html
Izložba fotografija "Prozor u svet-Prozor u dušu"
2017. | Los Angeles
Pogledajte dokumentarni zapis o izložbi.
Autor fotografija Suki Medenčević
2017. | Los Angeles
Pogledajte dokumentarni zapis o izložbi.
Autor fotografija Suki Medenčević
Simpozijum o restauraciji filmskog nasleđa
10. aprila 2017. | Ljubljana, Slovenija
Poštovane koleginice i kolege,
U Ljubljani se od 10. do 12. aprila ove godine održava
simpozijum o restauraciji filmskog nasleđa.
http://zfs.si/mednarodni-simpozij-o-restavriranju-filmske-dediscine-11-in-12-april-2017
[ link 1: Simpozijum o restauraciji filmskog nasleđa ]
10. aprila 2017. | Ljubljana, Slovenija
Poštovane koleginice i kolege,
U Ljubljani se od 10. do 12. aprila ove godine održava
simpozijum o restauraciji filmskog nasleđa.
http://zfs.si/mednarodni-simpozij-o-restavriranju-filmske-dediscine-11-in-12-april-2017
[ link 1: Simpozijum o restauraciji filmskog nasleđa ]
Izveštaj sa Međunarodnog Samita Snimatelja (ICS)
01-10. juna 2016. | Los Anđeles
Ovogodišnji, II po redu Međunarodni samit snimatelja (International Cinematographers Summit) je
održan u organizaciji ASC (American Society of Cinematographers) uz učešće predstavnika 32 nacionalne
snimateljske organizacije. U radu Samita su učestvovale delegacije: SAD, Australije, Argentine, Brazila,
Belgije, Francuske, Italije, Portugalije, Meksika, Slovačke, Vel. Britanije, Nemačke, Turske, Kine, Kosta
Rike, Kanade, Danske, Estonije, Norveške, Finske, Švedske, Grčke, Indije, Mongolije, Malezije, Holandije,
Novog Zelanda, Filipina, Poljske, Srbije, Venecuele i El Salvadora, uz učešće domaćina i IMAGO.
Samit je održan u prostorijama kluba ASC od 06 do 10 juna o.g. a prethodilo mu je pet dana sadržajnih
dešavanja pred i tokom izložbe CineGear Expo na kojoj je prikazana najnovija generacija opreme za
snimanje filmova, a na prigodnoj pratećoj svečanosti je dodeljena i nagrada za životno delo Vittoriu
Storaro-u, posle čega je održana i projekcija filma “Café Society”.
U radnom delu Samita, pregled savremenog polja delovanja snimatelja je bio organizovan u obliku
radnih panel-diskusija kojima je prethodio uvodni referat nekog od unapred zaduženih učesnika. Zbog
obimnosti plana, radni i formalni deo sednica je svakoga dana održavan u periodu od 8 do 18 h, sa
neformalnim i podjednako važnim delom od 19 do 21h.
Rad Samita je podrazumevao posete vodećim kinematografskim istraživačkim institucijama i
prezentacije većeg broja stručnih radova:
“Budućnost snimatelja - Da li uloga snimatelja raste, kao posledica primene novih tehnologija?”
Moderatori: Richard Andry AFC, David Mullen ASC, Ron Johansson, ACS.
Poseta i prezentacija novih tehnologija u eksperimentalnoj sali Dolby.
“Revenant”: modeli saradnje”. Moderatori: Emanuel Lubetzki ASC, Alejandro G. Iñárritu
“Jungle Book”: Živa akcija i virtuelna produkcija”. Moderatori: Bill Pope ASC, Jon Favreau, Rob Legato,
ASC, Brigham Taylor, Steve Scott
Academy of Motion Picture arts and sciences (AMPAS):
“Solid State Lighting – Novi trendovi i standardi?” Moderator: Paul Debevec, projekcija
“ACES danas” Studija slučaja. Moderatori: Ray Feeney, Jim Houston, projekcija
“Sledeća generacija filmske tehnologije”. Moderatori: Garrett Smit, Josh Pines, projekcija
“Digitalno arhiviranje.” Moderatori: Andy Maltz, Mike Pogorzelski
Izveštaji tehnološkog komiteta ASC.
“Kontinuitet relevantnosti filma” Moderatori: David Keighley, Michael Goi ASC, Guillermo Navarro ASC
Prezentacije istraživanja:
“Uticaj snimateljskog stila na empatiju gledalaca sa likovima filma”. Elen Lotman ESC
“Proporcije slike kao kreativnog sredstava-snimateljsko platno: kinematografski prostor i njegove
granice” Timo Heinänen FSC
“Snimateljski prostor u virtuelnoj stvarnosti”. Demonstracija dostignuća VR tehnologija. Diskusija.
“Uticaj optike na estetiku”. Moderatori: Kim Snyder, Dan Sasaki. Panavision.
HDR (High Dynamic Range) studija slučaja: “The Revenant”. Technicolor.
“Uloga pojedinačnih nacionalnih Asocijacija u širem radnom okruženju”: prekovremeni rad, bezbednost
na radu, mentalno zdravlje, jednaka prava za žene, manjine, Moderator: Ron Johanson, ACS
Regionalni izveštaji.
“In memoriam: Vilmos Zsigmond, ASC i Haskell Wexler, ASC”. Projekcije.
Srpska Asocijacija snimatelja je bila predstavljena učešćem Predraga Bambića u diskusijama, izveštajem
o stanju naše profesije u regionu jugo-istočne Evrope i prikazivanjem showreel-a koji je naišao na
zanimanje i primljen je sa interesovanjem za našu kinematografiju.
Za detaljnije informacije o sadržaju održanih tribina, molim vas da posetite sledeće hiperveze:
http://www.theasc.com/site/news/international-cinematography-summit-launches-at-asc-clubhouse/
http://www.theasc.com/site/news/ics2016-part-i-future-of-the-cinematographer/
http://www.theasc.com/site/news/ics-2016-part-ii/
http://www.theasc.com/site/news/ics-2016-part-iii-the-collaborative-approach/
http://www.theasc.com/site/news/ics-2016-part-v/
http://www.theasc.com/site/news/ics-2016-part-vi-safety-leadership-and-opportunity/
http://www.theasc.com/site/news/ics-2016-part-vii-a-model-of-collaboration-in-the-jungle-book/
http://www.theasc.com/site/news/ics-2016-part-viii-aces-at-the-academy/
http://www.theasc.com/site/news/ics-2016-part-ix-panavision-how-optics-influence-the-aesthetic/
Samit se i ovoga puta pokazao kao izvanredno koristan I produktivan sastanak koji je omogućio
relevantan i detaljan uvid u najnovije trendove tehnološkog razvoja i kreativnih postupaka u stvaranju
01-10. juna 2016. | Los Anđeles
Ovogodišnji, II po redu Međunarodni samit snimatelja (International Cinematographers Summit) je
održan u organizaciji ASC (American Society of Cinematographers) uz učešće predstavnika 32 nacionalne
snimateljske organizacije. U radu Samita su učestvovale delegacije: SAD, Australije, Argentine, Brazila,
Belgije, Francuske, Italije, Portugalije, Meksika, Slovačke, Vel. Britanije, Nemačke, Turske, Kine, Kosta
Rike, Kanade, Danske, Estonije, Norveške, Finske, Švedske, Grčke, Indije, Mongolije, Malezije, Holandije,
Novog Zelanda, Filipina, Poljske, Srbije, Venecuele i El Salvadora, uz učešće domaćina i IMAGO.
Samit je održan u prostorijama kluba ASC od 06 do 10 juna o.g. a prethodilo mu je pet dana sadržajnih
dešavanja pred i tokom izložbe CineGear Expo na kojoj je prikazana najnovija generacija opreme za
snimanje filmova, a na prigodnoj pratećoj svečanosti je dodeljena i nagrada za životno delo Vittoriu
Storaro-u, posle čega je održana i projekcija filma “Café Society”.
U radnom delu Samita, pregled savremenog polja delovanja snimatelja je bio organizovan u obliku
radnih panel-diskusija kojima je prethodio uvodni referat nekog od unapred zaduženih učesnika. Zbog
obimnosti plana, radni i formalni deo sednica je svakoga dana održavan u periodu od 8 do 18 h, sa
neformalnim i podjednako važnim delom od 19 do 21h.
Rad Samita je podrazumevao posete vodećim kinematografskim istraživačkim institucijama i
prezentacije većeg broja stručnih radova:
“Budućnost snimatelja - Da li uloga snimatelja raste, kao posledica primene novih tehnologija?”
Moderatori: Richard Andry AFC, David Mullen ASC, Ron Johansson, ACS.
Poseta i prezentacija novih tehnologija u eksperimentalnoj sali Dolby.
“Revenant”: modeli saradnje”. Moderatori: Emanuel Lubetzki ASC, Alejandro G. Iñárritu
“Jungle Book”: Živa akcija i virtuelna produkcija”. Moderatori: Bill Pope ASC, Jon Favreau, Rob Legato,
ASC, Brigham Taylor, Steve Scott
Academy of Motion Picture arts and sciences (AMPAS):
“Solid State Lighting – Novi trendovi i standardi?” Moderator: Paul Debevec, projekcija
“ACES danas” Studija slučaja. Moderatori: Ray Feeney, Jim Houston, projekcija
“Sledeća generacija filmske tehnologije”. Moderatori: Garrett Smit, Josh Pines, projekcija
“Digitalno arhiviranje.” Moderatori: Andy Maltz, Mike Pogorzelski
Izveštaji tehnološkog komiteta ASC.
“Kontinuitet relevantnosti filma” Moderatori: David Keighley, Michael Goi ASC, Guillermo Navarro ASC
Prezentacije istraživanja:
“Uticaj snimateljskog stila na empatiju gledalaca sa likovima filma”. Elen Lotman ESC
“Proporcije slike kao kreativnog sredstava-snimateljsko platno: kinematografski prostor i njegove
granice” Timo Heinänen FSC
“Snimateljski prostor u virtuelnoj stvarnosti”. Demonstracija dostignuća VR tehnologija. Diskusija.
“Uticaj optike na estetiku”. Moderatori: Kim Snyder, Dan Sasaki. Panavision.
HDR (High Dynamic Range) studija slučaja: “The Revenant”. Technicolor.
“Uloga pojedinačnih nacionalnih Asocijacija u širem radnom okruženju”: prekovremeni rad, bezbednost
na radu, mentalno zdravlje, jednaka prava za žene, manjine, Moderator: Ron Johanson, ACS
Regionalni izveštaji.
“In memoriam: Vilmos Zsigmond, ASC i Haskell Wexler, ASC”. Projekcije.
Srpska Asocijacija snimatelja je bila predstavljena učešćem Predraga Bambića u diskusijama, izveštajem
o stanju naše profesije u regionu jugo-istočne Evrope i prikazivanjem showreel-a koji je naišao na
zanimanje i primljen je sa interesovanjem za našu kinematografiju.
Za detaljnije informacije o sadržaju održanih tribina, molim vas da posetite sledeće hiperveze:
http://www.theasc.com/site/news/international-cinematography-summit-launches-at-asc-clubhouse/
http://www.theasc.com/site/news/ics2016-part-i-future-of-the-cinematographer/
http://www.theasc.com/site/news/ics-2016-part-ii/
http://www.theasc.com/site/news/ics-2016-part-iii-the-collaborative-approach/
http://www.theasc.com/site/news/ics-2016-part-v/
http://www.theasc.com/site/news/ics-2016-part-vi-safety-leadership-and-opportunity/
http://www.theasc.com/site/news/ics-2016-part-vii-a-model-of-collaboration-in-the-jungle-book/
http://www.theasc.com/site/news/ics-2016-part-viii-aces-at-the-academy/
http://www.theasc.com/site/news/ics-2016-part-ix-panavision-how-optics-influence-the-aesthetic/
Samit se i ovoga puta pokazao kao izvanredno koristan I produktivan sastanak koji je omogućio
relevantan i detaljan uvid u najnovije trendove tehnološkog razvoja i kreativnih postupaka u stvaranju
audio-vizuelnih dela kao i “networking” – uspostavljanje i učvršćivanje službenih i ličnih kontakata sa
relevantnim ličnostima koje zastupaju nacionalna udruženja snimatelja iz gotovo celog sveta.
Predrag Bambić, SAS
Godišnja Skupština IMAGO
16. oktobar 2015. | Jerusalem (Izrael)
Ovogodišnja IAGA, redovna godišnja Skupština IMAGO, je održana od 16. do 19. oktobra 2015. Po prvi put od osnivanja IAGA je održana izvan Evrope. Domaćin je bio ACT, Izraelsko udruženje, uz materijalnu podršku Jerusalimskog fonda.
Skupštini je prisustvovalo gotovo 50 delegata iz 40 nacionalnih udruženja, uz učešće van-Evropskih zemalja koje su primljene u punopravno članstvo na prošlogodišnjoj sednici održanoj u Delfima - Izraela, Kanade, Japana, Australije i Novog Zelanda.
Dnevni red dvodnevne sednice je sadržavao 30 tačaka: od usvajanja finansijskog izveštaja i budžeta za predstojeću godinu, preko izbora za novo rukovodstvo do prihvatanja kandidature Turske za punopravno članstvo, diskusije o dometima rada komiteta i rasprave o daljim pravcima delovanja IMAGO.
Predrag Bambić, delegat Srpske asocijacije snimatelja, je izabran u predsedništvo IMAGO-a.
To je priznanje i za delovanje Srpske Asocijacije Snimatelja.
[ link 1: ][ link 2: ]
16. oktobar 2015. | Jerusalem (Izrael)
Ovogodišnja IAGA, redovna godišnja Skupština IMAGO, je održana od 16. do 19. oktobra 2015. Po prvi put od osnivanja IAGA je održana izvan Evrope. Domaćin je bio ACT, Izraelsko udruženje, uz materijalnu podršku Jerusalimskog fonda.
Skupštini je prisustvovalo gotovo 50 delegata iz 40 nacionalnih udruženja, uz učešće van-Evropskih zemalja koje su primljene u punopravno članstvo na prošlogodišnjoj sednici održanoj u Delfima - Izraela, Kanade, Japana, Australije i Novog Zelanda.
Dnevni red dvodnevne sednice je sadržavao 30 tačaka: od usvajanja finansijskog izveštaja i budžeta za predstojeću godinu, preko izbora za novo rukovodstvo do prihvatanja kandidature Turske za punopravno članstvo, diskusije o dometima rada komiteta i rasprave o daljim pravcima delovanja IMAGO.
Predrag Bambić, delegat Srpske asocijacije snimatelja, je izabran u predsedništvo IMAGO-a.
To je priznanje i za delovanje Srpske Asocijacije Snimatelja.
[ link 1: ][ link 2: ]
FILM IS BEAUTIFUL – Festival motto 2015
| Bitolj (Makedonija)
Pročitajte tekst o festivalu na sajtu IMAGO.
[ link 1: ]
| Bitolj (Makedonija)
Pročitajte tekst o festivalu na sajtu IMAGO.
[ link 1: ]
Održana redovna godišnja skupština SAS
30. mart 2014 | Beograd (Srbija)
U nedelju, 30. marta 2013., u Tribinskoj sali Doma Omladine Beograda je održana Godišnja Skupština Srpske asocijacije snimatelja. Skuštini je prisustvovalo 22 člana Asocijacije koji žive i rade u Srbiji a putem Skype konferencije su u radu Skupštine učestvovali i tri člana iz dijaspore.
Posle usvajanja dnevnog reda, Skupština je saslušala godišnji izveštaj Predsednika, finansijski izveštaj koji je izneo Andreja Leko i obrazloženje za promenu Statuta SAS, koje je izložio Miloš Spasojević.
Izabran je novi Izvršni Odbor, Predsednik i Komisija za prijem novih članova.
Glasanje je vodio Nadzorni Odbor koju su činili Aleksandar Kostić, Goran Volarević i Andreja Leko, u skladu sa novousvojenim Statutom.
U sastav Izvršnog Odbora su izabrani: Predrag Bambić, Nebojša Bašić, Milorad Glušica, Jovan Milinov, Zoran Petrović, Draško Plavšić i Miloš Spasojević.
Predrag Bambić je izabran za predsednika SAS.
Komisiju za prijem novih članova čine: Vladan Pavić, Damjan Radovanović, Aleksandar Ilić, Nemanja Jovanov i Milorad Glušica.
[ link 1: Eticki kodeks ][ link 2: Izveštak o aktivnostima u Word-u ][ link 3: izveštaj o aktivnostima pdf ][ link 4: Kriterijumi za prijem ][ link 5: Novi usvojeni statut SAS ][ link 6: razlozi promene statuta ]
30. mart 2014 | Beograd (Srbija)
U nedelju, 30. marta 2013., u Tribinskoj sali Doma Omladine Beograda je održana Godišnja Skupština Srpske asocijacije snimatelja. Skuštini je prisustvovalo 22 člana Asocijacije koji žive i rade u Srbiji a putem Skype konferencije su u radu Skupštine učestvovali i tri člana iz dijaspore.
Posle usvajanja dnevnog reda, Skupština je saslušala godišnji izveštaj Predsednika, finansijski izveštaj koji je izneo Andreja Leko i obrazloženje za promenu Statuta SAS, koje je izložio Miloš Spasojević.
Izabran je novi Izvršni Odbor, Predsednik i Komisija za prijem novih članova.
Glasanje je vodio Nadzorni Odbor koju su činili Aleksandar Kostić, Goran Volarević i Andreja Leko, u skladu sa novousvojenim Statutom.
U sastav Izvršnog Odbora su izabrani: Predrag Bambić, Nebojša Bašić, Milorad Glušica, Jovan Milinov, Zoran Petrović, Draško Plavšić i Miloš Spasojević.
Predrag Bambić je izabran za predsednika SAS.
Komisiju za prijem novih članova čine: Vladan Pavić, Damjan Radovanović, Aleksandar Ilić, Nemanja Jovanov i Milorad Glušica.
[ link 1: Eticki kodeks ][ link 2: Izveštak o aktivnostima u Word-u ][ link 3: izveštaj o aktivnostima pdf ][ link 4: Kriterijumi za prijem ][ link 5: Novi usvojeni statut SAS ][ link 6: razlozi promene statuta ]
Dodeljene nagrade AFUN-a "Kristalna prizma" za 2011-2012-2013
05.decembar 2013. | Beograd (Srbija)
Svečena dodela trienalne filmske nagrade održana je na sceni "Madlenijanuma"
Tri člana naše Asocijacije su dobitnici nagrade "Kristalna prizma" u tri kategorije:
- Radoslav Vladić za filmsku fotografiju za kameru u filmu "Kako su me ukrali Nemci"
- Jovan Milinov sa autorksi doprinos u kratkom igranom filmu za kameru u filmu "Frau Ajnštajn"
- Dušan Ivanović zajedno sa Muhamed Mbarekom i Srđanom Vasićem za specijalne efekte u filmu "LED".
[ link 1: link na sajt AFUN i nominacije u svim kategorijama ]
05.decembar 2013. | Beograd (Srbija)
Svečena dodela trienalne filmske nagrade održana je na sceni "Madlenijanuma"
Tri člana naše Asocijacije su dobitnici nagrade "Kristalna prizma" u tri kategorije:
- Radoslav Vladić za filmsku fotografiju za kameru u filmu "Kako su me ukrali Nemci"
- Jovan Milinov sa autorksi doprinos u kratkom igranom filmu za kameru u filmu "Frau Ajnštajn"
- Dušan Ivanović zajedno sa Muhamed Mbarekom i Srđanom Vasićem za specijalne efekte u filmu "LED".
[ link 1: link na sajt AFUN i nominacije u svim kategorijama ]
"Krugovi" na festivalu CAMERAIMAGE 2013
23.novembar 2013 | Bidgošć (Poljska)
Na upravo završenom festivalu CAMERAIMAGE održana je projekcija filma "Krugovi" Srdana Golubovića, koji je snimio naš član Aleksandar Aca Ilić.
http://www.camerimage.pl/pc2010.php?dzial=102445&film=1336&lang=en
[ link 1: link na sajt CAMERAIMAGE ]
23.novembar 2013 | Bidgošć (Poljska)
Na upravo završenom festivalu CAMERAIMAGE održana je projekcija filma "Krugovi" Srdana Golubovića, koji je snimio naš član Aleksandar Aca Ilić.
http://www.camerimage.pl/pc2010.php?dzial=102445&film=1336&lang=en
[ link 1: link na sajt CAMERAIMAGE ]
druga IMAGO Balkanska konferencija
19. septembar 2013. | Bitolj, Makedonija
U okviru festivala "Braća Manaki" održana je druga IMAGO konferencija balkanskih asocijacija snimatelja. Predstavnici SAS-a na konferenciji su bili Predrag Bambić i Jovan Toba Milinov. Bambić je na ovoj konferenciji imao izlaganje i tekst njegovog izlaganja možete naći u prilogu. Na konferenciji je odlučeno da se naredna IAGA održi u Grčkom istorijskom gradu Delphi krajem aprila ili početkom maja. Druga veoma važna odluka doneta na ovoj konferenciji je odluka o štampanju publikacije koja bi obuhvatila sve asocijacije tj direktore fotografije balkanskih zemalja članove IMAGA i tim povodom su svi članovi zamoljeni da hitno počnu sakupljanje materijala za ovu važnu publikaciju koju će finansirati Sparkasse Bank koja finansira i festival Braća Manaki. Pismo Nigela Waltersa tim povodom možete pročitati u prilogu.
[ link 1: ][ link 2: Pismo Nigela Walters svim balkanskim članovima IMAGO ][ link 3: vest na zvaničnom sajtu IMAGO ]
19. septembar 2013. | Bitolj, Makedonija
U okviru festivala "Braća Manaki" održana je druga IMAGO konferencija balkanskih asocijacija snimatelja. Predstavnici SAS-a na konferenciji su bili Predrag Bambić i Jovan Toba Milinov. Bambić je na ovoj konferenciji imao izlaganje i tekst njegovog izlaganja možete naći u prilogu. Na konferenciji je odlučeno da se naredna IAGA održi u Grčkom istorijskom gradu Delphi krajem aprila ili početkom maja. Druga veoma važna odluka doneta na ovoj konferenciji je odluka o štampanju publikacije koja bi obuhvatila sve asocijacije tj direktore fotografije balkanskih zemalja članove IMAGA i tim povodom su svi članovi zamoljeni da hitno počnu sakupljanje materijala za ovu važnu publikaciju koju će finansirati Sparkasse Bank koja finansira i festival Braća Manaki. Pismo Nigela Waltersa tim povodom možete pročitati u prilogu.
[ link 1: ][ link 2: Pismo Nigela Walters svim balkanskim članovima IMAGO ][ link 3: vest na zvaničnom sajtu IMAGO ]
Tekst o našem uvaženom kolegi Sukiju Medenčeviću na sajtu ASC-a
14. avgust 2013 | Utah (SAD)
Na sajtu ASC-a u blogu "The Parallax view" objavljen je tekst o našem kolegi Sukiju Medenčeviću i njegovom radu u teškim i vrlo zahtevnim uslovima na filmu Cloud 9 za produkciju Disney.
[ link 1: ASC sajt blog Parallax view o Sukiju ]
14. avgust 2013 | Utah (SAD)
Na sajtu ASC-a u blogu "The Parallax view" objavljen je tekst o našem kolegi Sukiju Medenčeviću i njegovom radu u teškim i vrlo zahtevnim uslovima na filmu Cloud 9 za produkciju Disney.
[ link 1: ASC sajt blog Parallax view o Sukiju ]
prezentacija Sony PMW-F55 CineAlta kamere
30. maj 2013. | Beograd (Srbija)
U organizaciji SAS i SONY-a 30. maja 2013. u bioskupu Fontana na Novom Begradu održana je prezentacija Sony Cine Alta 4K kamere PMW-F55.
Uvodnu reč na prezentaciji dali su Đorđe Đukanović iz Sony Pro Solutions Europe i Predrag Bambić u ime SAS
Nakon toga reč je preuzeo Richard Lewis (Cinematography product specialist) iz Sony-a koji je detaljno predstavio kameru F55 i upoznao nas sa svi hardverskim i software-skim ispravkama i poboljšanjima koje Sony-evi inženjeri spremaju za naredne mesece.
Nakon prezentacije usledile su projekcije radova kolega iz Beograda i Novog Sada snimljenih ovom kamerom.
Imali smo prilike da pogledamo radove studenata kamere profesora Vladana Pavića sa FDU kao i radove novosadskih studenata kamere profesora Jovana Milinova.
Nakon toga videli smo promo film za Mikser Festival rad Igora Vukovića, dokumentarni snimak klupskog nastupa grupe UrbanPuls Andreje Leka, kadrove iz promo filma producentske kuće Cinnamon Ivice Vidanovića i na kraju dokumentarni film "Majstor" Predraga Bambića
Nakon prezentacije prešlo se iz bioskopske sale u kafe bioskopa Fontana gde smo uz piće i zakusku nastavili razgovoer sa Richardom Lewisom i gde su prisutni mogli samostalno da isprobaju kameru F55 koja je bila povezana sa Sony 30" 4K
monitorom.
[ link 1: Promo film za Mikser rad Igora Vukovica ][ link 2: Richard Lewis o Sony F55 ][ link 3: Richard Lewis na Youtube ][ link 4: Richard Lewis za korisnike Facebook-a ][ link 5: prezentacija za Beograd ][ link 6: Film&Digital times casopis link na stranu ]
30. maj 2013. | Beograd (Srbija)
U organizaciji SAS i SONY-a 30. maja 2013. u bioskupu Fontana na Novom Begradu održana je prezentacija Sony Cine Alta 4K kamere PMW-F55.
Uvodnu reč na prezentaciji dali su Đorđe Đukanović iz Sony Pro Solutions Europe i Predrag Bambić u ime SAS
Nakon toga reč je preuzeo Richard Lewis (Cinematography product specialist) iz Sony-a koji je detaljno predstavio kameru F55 i upoznao nas sa svi hardverskim i software-skim ispravkama i poboljšanjima koje Sony-evi inženjeri spremaju za naredne mesece.
Nakon prezentacije usledile su projekcije radova kolega iz Beograda i Novog Sada snimljenih ovom kamerom.
Imali smo prilike da pogledamo radove studenata kamere profesora Vladana Pavića sa FDU kao i radove novosadskih studenata kamere profesora Jovana Milinova.
Nakon toga videli smo promo film za Mikser Festival rad Igora Vukovića, dokumentarni snimak klupskog nastupa grupe UrbanPuls Andreje Leka, kadrove iz promo filma producentske kuće Cinnamon Ivice Vidanovića i na kraju dokumentarni film "Majstor" Predraga Bambića
Nakon prezentacije prešlo se iz bioskopske sale u kafe bioskopa Fontana gde smo uz piće i zakusku nastavili razgovoer sa Richardom Lewisom i gde su prisutni mogli samostalno da isprobaju kameru F55 koja je bila povezana sa Sony 30" 4K
monitorom.
[ link 1: Promo film za Mikser rad Igora Vukovica ][ link 2: Richard Lewis o Sony F55 ][ link 3: Richard Lewis na Youtube ][ link 4: Richard Lewis za korisnike Facebook-a ][ link 5: prezentacija za Beograd ][ link 6: Film&Digital times casopis link na stranu ]
preminuo profesor Nikola Majdak
05. maj 2013. | Beograd (Srbija)
Jedan od najstarijih filmskih radnika na ovim prostorima, čuveni Nikola Majdak, preminuo je danas u Beogradu.
Majdakova karijera u kinematografiji traje već 68 godina - od vremena kada se, kao srednjoškolac po oslobođenju Beograda, upisao na kurs filmske sekcije Propagandnog odeljenja Vrhovnog štaba NOB pod vođstvom uloge Radoša Novakovića, budućeg prvog čoveka srpske kinematografije. Među predavačima su bili velikani predratne kinematografije, kao što su Stevan Mišković, Mihajlo Al. Popović, Kosta Novaković, Mihajlo Ivanjikov, Andra Glišić, Vladeta Lukić…
Majdak je u međuvremenu postao snimatelj dokumentarnih i igranih filmova, koreditelj s drugim autorima, autor prvih crtanih filmova beogradske proizvodnje...
Rođen 1927. godine u Valjevu, završio je srednju filmsku školu u Beogradu i diplomirao na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Profesor je i šef katedre za filmsku i TV kameru FDU u Beogradu.
Među njegovim važnijim crtanim filmovima su: Solista (1963), Izvor života (1969), Vreme vampira (1971), Poslednji TV dnevnik (1983), Le grand Guignol (1993)...
Autor je i crtanih filmova: Pardon (1966), Zaljubljen u tri kolača (1967), Tu-tu (1971), Enciklopedija krvnika (1974), Svet tišine (1978), Poslednji sunčev zrak (1980), Spraytime 2002 (1978), Ljubav na prvi pogled (1982), Tour retour (1985), Veliki prasak (1987), Crosscountry (1988), Pecanje (1993), Curriculum vitae (1994), Diptih o sidi (1995)...
Snimatelj je igranih filmova Nevjera (1953), Prvi građanin male varoši (1961), Dve noći u jednom danu (1963), Ubistvo na podmukao i svirep način i iz niskih pobuda (1969).
Snimio je više od 160 dokumentarnih filmova, među kojima su najznačajniji oni koje je radio sa Aleksandrom Petrovićem, Ratomirom Ivkovićem i Mićom Miloševićem. Takođe, režirao je više kratkih filmova.
Među važnijim dokumentarnim filmovima Majdaka su: Concerto Gymnastico (1963), korežija sa Mićom Miloševićem, S.O.S (1964), Novi Sad 275 (1969), Hronika jedne epohe (1970), Zapis o slikarju - Janes Bernik (1971), Pismo (1973), Prvo svetsko naivno selo (1973), Žeđ mrtvih (1975), Trudna zemlja (1975), Led in ogenj (1977), Fjord - tragom Isidore S. (1986), Lile (1986), Omaha (1987), Đurđul, jagnje đurđevsko (1988), Američki klinci uče ćirilicu (dokumentarno-animirani) (1988), Zapišite doktore Rajs (2005).
Majdak je dobitnik niza značajnih domaćih i međunarodnih nagrada i priznanja, među kojima je i Zlatna plaketa Jugoslovenske kinoteke.
Za film “Izvor života” (1969), nastao u saradnji s Borom Šajtincem, osvojio je Gran pri na festivalima u Čikagu, u Mamaji (Rumunija), Lokarnu... Film “Nokturno” bio je u konkurenciji za Zlatnu palmu za kratki film u Kanu 1991. godine, a “Vreme vampira” (1971) takođe je osvojio mnoge nagrade i bio prikazan na niz festivala u kategoriji horor filma.
Majdak je i osnivač i direktor festivala “Balkanima”, čije je deveto izdanje nedavno uspešno završeno u Domu kulture Studentski grad, uprkos finansijskim problemima sa kojima se već nekoliko godina suočava.
tekst preuzet sa sajta B92
fotografije Nikole Majdaka - Goran Basarić
fotografije studenata FDU sa profesorom Majdakom - Radoslav Vladić
[ link 1: Vest o smrti na B92 ][ link 2: vest o smrti NM na Popboks-u ][ link 3: In memorijam Politika ]
05. maj 2013. | Beograd (Srbija)
Jedan od najstarijih filmskih radnika na ovim prostorima, čuveni Nikola Majdak, preminuo je danas u Beogradu.
Majdakova karijera u kinematografiji traje već 68 godina - od vremena kada se, kao srednjoškolac po oslobođenju Beograda, upisao na kurs filmske sekcije Propagandnog odeljenja Vrhovnog štaba NOB pod vođstvom uloge Radoša Novakovića, budućeg prvog čoveka srpske kinematografije. Među predavačima su bili velikani predratne kinematografije, kao što su Stevan Mišković, Mihajlo Al. Popović, Kosta Novaković, Mihajlo Ivanjikov, Andra Glišić, Vladeta Lukić…
Majdak je u međuvremenu postao snimatelj dokumentarnih i igranih filmova, koreditelj s drugim autorima, autor prvih crtanih filmova beogradske proizvodnje...
Rođen 1927. godine u Valjevu, završio je srednju filmsku školu u Beogradu i diplomirao na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Profesor je i šef katedre za filmsku i TV kameru FDU u Beogradu.
Među njegovim važnijim crtanim filmovima su: Solista (1963), Izvor života (1969), Vreme vampira (1971), Poslednji TV dnevnik (1983), Le grand Guignol (1993)...
Autor je i crtanih filmova: Pardon (1966), Zaljubljen u tri kolača (1967), Tu-tu (1971), Enciklopedija krvnika (1974), Svet tišine (1978), Poslednji sunčev zrak (1980), Spraytime 2002 (1978), Ljubav na prvi pogled (1982), Tour retour (1985), Veliki prasak (1987), Crosscountry (1988), Pecanje (1993), Curriculum vitae (1994), Diptih o sidi (1995)...
Snimatelj je igranih filmova Nevjera (1953), Prvi građanin male varoši (1961), Dve noći u jednom danu (1963), Ubistvo na podmukao i svirep način i iz niskih pobuda (1969).
Snimio je više od 160 dokumentarnih filmova, među kojima su najznačajniji oni koje je radio sa Aleksandrom Petrovićem, Ratomirom Ivkovićem i Mićom Miloševićem. Takođe, režirao je više kratkih filmova.
Među važnijim dokumentarnim filmovima Majdaka su: Concerto Gymnastico (1963), korežija sa Mićom Miloševićem, S.O.S (1964), Novi Sad 275 (1969), Hronika jedne epohe (1970), Zapis o slikarju - Janes Bernik (1971), Pismo (1973), Prvo svetsko naivno selo (1973), Žeđ mrtvih (1975), Trudna zemlja (1975), Led in ogenj (1977), Fjord - tragom Isidore S. (1986), Lile (1986), Omaha (1987), Đurđul, jagnje đurđevsko (1988), Američki klinci uče ćirilicu (dokumentarno-animirani) (1988), Zapišite doktore Rajs (2005).
Majdak je dobitnik niza značajnih domaćih i međunarodnih nagrada i priznanja, među kojima je i Zlatna plaketa Jugoslovenske kinoteke.
Za film “Izvor života” (1969), nastao u saradnji s Borom Šajtincem, osvojio je Gran pri na festivalima u Čikagu, u Mamaji (Rumunija), Lokarnu... Film “Nokturno” bio je u konkurenciji za Zlatnu palmu za kratki film u Kanu 1991. godine, a “Vreme vampira” (1971) takođe je osvojio mnoge nagrade i bio prikazan na niz festivala u kategoriji horor filma.
Majdak je i osnivač i direktor festivala “Balkanima”, čije je deveto izdanje nedavno uspešno završeno u Domu kulture Studentski grad, uprkos finansijskim problemima sa kojima se već nekoliko godina suočava.
tekst preuzet sa sajta B92
fotografije Nikole Majdaka - Goran Basarić
fotografije studenata FDU sa profesorom Majdakom - Radoslav Vladić
[ link 1: Vest o smrti na B92 ][ link 2: vest o smrti NM na Popboks-u ][ link 3: In memorijam Politika ]
Miladin Čolaković dobitinik Aprilske nagrade grada Beograda za 2013.
16. april 2013. | Beograd (Srbija)
Nagrada grada Beograda za film i radio-televizijsko stvaralaštvo za 2012. godinu dodeljena je našem članu, Miladinu Čolakoviću, za fotografiju u dugometražnim igranom filmu "Ustanička ulica".
Aprilska nagrada je godišnja nagrada grada Beograda za stvaralačka dostignuća u nauci i umetnosti.
Iz obrazloženja: "Fotografija sumornih i mračnih tonova doprinosi stvaranju psihološko-dramske napetosti i sveukupnoj misterioznoj atmosferi filma koji se suočava sa kontroverznom političkom stvarnošću."
[ link 1: o nagradjenima u "Politici" ]
16. april 2013. | Beograd (Srbija)
Nagrada grada Beograda za film i radio-televizijsko stvaralaštvo za 2012. godinu dodeljena je našem članu, Miladinu Čolakoviću, za fotografiju u dugometražnim igranom filmu "Ustanička ulica".
Aprilska nagrada je godišnja nagrada grada Beograda za stvaralačka dostignuća u nauci i umetnosti.
Iz obrazloženja: "Fotografija sumornih i mračnih tonova doprinosi stvaranju psihološko-dramske napetosti i sveukupnoj misterioznoj atmosferi filma koji se suočava sa kontroverznom političkom stvarnošću."
[ link 1: o nagradjenima u "Politici" ]
Zoran Veljković, član SAS, izveštava sa BSC Expo 2013
22.i 23. mart 2013 | London (Engleska)
U studiju Richard Attenborough u Pinewood-u (London) 22. i 23. marta odrzan je sajam BSC (BSC Expo 2013) .
Skup je kao i svake godine do sada koncipiran u kombinaciji dva programa. Jedan je izlaganje najnovije tehnike u domenu fimske proizvodnje sa posebnim akcentom na snimateljki rad. Drugi, paralelni deo je odrzavanje broja seminara sa tematikom aktuelnih snimateljskih problema.
Sto se tice tehnickog dela, ove godine je prikazan broj proizvoda koji su zanimljivi za pomenuti.
ARRI je prikazao na svom standu sledece inovacije u razvoju svoje kamere Alexa.
-Dodatak XR Modula za kameru Alexa koji omogucava registrovanje ARRIRAW signala do 120 sl/sek.
Dodatak prihvata trenutno 512GB drajv na koji se registruje signal a postoji i adapter u koji se moze staviti SxS kartica.
-ARRI je prikazao i seriju ND filtera koji se po starom sistemu za 35mm kameru stavljaju iza objektiva i raspon je od ND 0.3 do ND 2.4.
-4:3 senzor se ugradjuje u sve kamere XT modela. To omogucava registrovanje anamorficne slike.
-Novi drzac za “viewfunder” koji je solidniji i robusniji od prethodnog je takodje predstavljen.
-ARRI upravo izbacuje na trziste i seriju anamorficnih objektiva koji u sebi komprimuju sliku. Kvalitet koji je prikazan na demonstraciji odgovara renomeu ARRI i Zeiss proizvoda na koji smo navikli. Slike ARRI 1, ARRI 2, ARRI 3, ARRI 4, ARRI 5, slika 9 - Milan Krsljanin - Director of Business Group Development, ARRI
http://www.arri.com/camera/digital_cameras/workflow/working_with_arriraw/arriraw.html
U domenu rasvete, LED sve vise osvaja trziste. Pored portabilnih panela koje smo brzo prihvatili, americka firma AAdyn Tech je izbacila na trziste rasvetna tela sa idejom da zameni tradicionalne reflektore i do 6KW HMI. Velika prednost je mogucnost da se ova rasvetna tela napajaju strujom od 220V i 13 Amp, sto omogucava da se na lokacijama jednostavno koristi kucna mreza i izbegnu generatori koji su skupi i bucni.
http://www.aadyntech.com/lights
Atraktivna je bila i demostracija sistema MK-V. Ovaj sistem u domenu stabilizacije kamere izgleda vrlo fleksibilno i svakako je skrenuo paznju prisutnih.
http://vimeo.com/45150286#
Posle 3-D noviteta sa filmom Avatar izgleda da je novi focus na 4K registraciju slike. Kamere su se uglavnom vec prebacile sa senzorima na 4K tako da sada preostaje da i snimaci budu osposobljeni za takvu registraciju. Kada su Red One kamera, ARRI D-20 i Genesis prvi doneli 4K registraciju, sistem je bio napravljen prema tome. Ostale kamere koje sada sticajem okolnosti prelaze na 4K registraciju, uglavnom moraju da dodaju snimac kako bi to omogucile (Alexa, Canon C500, Sony F55 itd). Slika 5. Slika 6.
Ideja o kompaktnoj kameri je malo narusena ali prateci brzinu razvoja filmske tehnologije samo je pitanje vremena kada ce i to biti usavrseno.
Izuzetno efektivna je bila demonstracija REDRAY 4K PLAYER-a. Kolege snimatelji su uglavnom prilazili na 10cm od ekrana ne verujuci svojim ocima kvalitet slike.
http://www.red.com/products/redray
Druga aktivnost na sajmu BSC su bili seminari sa nekoliko aktuelnih tema. Posebno zanimljiv je bio razgovor o mesanju profesionalnih i polu-profesionalnih kamera.
Slika 7 – Na slici sede s leva na desno: Leicester Dunton (Joe Dunton Cameras), Martin Davidson (minicam specialist), Steven Poster ASC, Phil Meheux BSC, Oliver Stapleton BSC.
Govorilo se o tome da su sada vec sve kolege uglavnom imale iskustvo u snimanju HD slike i da je kombinacija razlicitih kamera i sistema neminovna u nekim produkcijama. To se pojavilo iz potrebe da se fizicki male kamere stavljaju na mesta gde normalna kamera za tu produkciju ne moze da stane. Razmenjivana su iskustva iz te oblasti kao i opcije u tretiranju video signala u postprodukciji.
Seminar na temu komparacije modernih objektiva sa objektivima starijeg dizajna je takodje bio vrlo posecen. Cula su se misljenja tehnicke i kreativne prirode. Narocito je bilo zanimljivo diskutovanje na temu izgleda neostrog dela slike. Pored konstrukcije objektiva i dubinske ostrine sada i medijum senzora ili fimskog negativa imaju uticaja na formiranje izgleda. Naime, projekcija slike iza objektiva je donekle razlicita izmedju vrlo tankog profila senzora od debljeg profila filmskog negativa na koji se slika registruje po dubini emulzije.
Slika 8 – Na slici sede s leva na desno: John de Borman BSC (predsednik BSC), Prof. John Maxwell (lens designer Cook lenses), Geoffrey Chappell (Cook lenses).
[ link 1: ARRI ALEXA XT ][ link 2: ARRI Master Anamorphic lenses ]
22.i 23. mart 2013 | London (Engleska)
U studiju Richard Attenborough u Pinewood-u (London) 22. i 23. marta odrzan je sajam BSC (BSC Expo 2013) .
Skup je kao i svake godine do sada koncipiran u kombinaciji dva programa. Jedan je izlaganje najnovije tehnike u domenu fimske proizvodnje sa posebnim akcentom na snimateljki rad. Drugi, paralelni deo je odrzavanje broja seminara sa tematikom aktuelnih snimateljskih problema.
Sto se tice tehnickog dela, ove godine je prikazan broj proizvoda koji su zanimljivi za pomenuti.
ARRI je prikazao na svom standu sledece inovacije u razvoju svoje kamere Alexa.
-Dodatak XR Modula za kameru Alexa koji omogucava registrovanje ARRIRAW signala do 120 sl/sek.
Dodatak prihvata trenutno 512GB drajv na koji se registruje signal a postoji i adapter u koji se moze staviti SxS kartica.
-ARRI je prikazao i seriju ND filtera koji se po starom sistemu za 35mm kameru stavljaju iza objektiva i raspon je od ND 0.3 do ND 2.4.
-4:3 senzor se ugradjuje u sve kamere XT modela. To omogucava registrovanje anamorficne slike.
-Novi drzac za “viewfunder” koji je solidniji i robusniji od prethodnog je takodje predstavljen.
-ARRI upravo izbacuje na trziste i seriju anamorficnih objektiva koji u sebi komprimuju sliku. Kvalitet koji je prikazan na demonstraciji odgovara renomeu ARRI i Zeiss proizvoda na koji smo navikli. Slike ARRI 1, ARRI 2, ARRI 3, ARRI 4, ARRI 5, slika 9 - Milan Krsljanin - Director of Business Group Development, ARRI
http://www.arri.com/camera/digital_cameras/workflow/working_with_arriraw/arriraw.html
U domenu rasvete, LED sve vise osvaja trziste. Pored portabilnih panela koje smo brzo prihvatili, americka firma AAdyn Tech je izbacila na trziste rasvetna tela sa idejom da zameni tradicionalne reflektore i do 6KW HMI. Velika prednost je mogucnost da se ova rasvetna tela napajaju strujom od 220V i 13 Amp, sto omogucava da se na lokacijama jednostavno koristi kucna mreza i izbegnu generatori koji su skupi i bucni.
http://www.aadyntech.com/lights
Atraktivna je bila i demostracija sistema MK-V. Ovaj sistem u domenu stabilizacije kamere izgleda vrlo fleksibilno i svakako je skrenuo paznju prisutnih.
http://vimeo.com/45150286#
Posle 3-D noviteta sa filmom Avatar izgleda da je novi focus na 4K registraciju slike. Kamere su se uglavnom vec prebacile sa senzorima na 4K tako da sada preostaje da i snimaci budu osposobljeni za takvu registraciju. Kada su Red One kamera, ARRI D-20 i Genesis prvi doneli 4K registraciju, sistem je bio napravljen prema tome. Ostale kamere koje sada sticajem okolnosti prelaze na 4K registraciju, uglavnom moraju da dodaju snimac kako bi to omogucile (Alexa, Canon C500, Sony F55 itd). Slika 5. Slika 6.
Ideja o kompaktnoj kameri je malo narusena ali prateci brzinu razvoja filmske tehnologije samo je pitanje vremena kada ce i to biti usavrseno.
Izuzetno efektivna je bila demonstracija REDRAY 4K PLAYER-a. Kolege snimatelji su uglavnom prilazili na 10cm od ekrana ne verujuci svojim ocima kvalitet slike.
http://www.red.com/products/redray
Druga aktivnost na sajmu BSC su bili seminari sa nekoliko aktuelnih tema. Posebno zanimljiv je bio razgovor o mesanju profesionalnih i polu-profesionalnih kamera.
Slika 7 – Na slici sede s leva na desno: Leicester Dunton (Joe Dunton Cameras), Martin Davidson (minicam specialist), Steven Poster ASC, Phil Meheux BSC, Oliver Stapleton BSC.
Govorilo se o tome da su sada vec sve kolege uglavnom imale iskustvo u snimanju HD slike i da je kombinacija razlicitih kamera i sistema neminovna u nekim produkcijama. To se pojavilo iz potrebe da se fizicki male kamere stavljaju na mesta gde normalna kamera za tu produkciju ne moze da stane. Razmenjivana su iskustva iz te oblasti kao i opcije u tretiranju video signala u postprodukciji.
Seminar na temu komparacije modernih objektiva sa objektivima starijeg dizajna je takodje bio vrlo posecen. Cula su se misljenja tehnicke i kreativne prirode. Narocito je bilo zanimljivo diskutovanje na temu izgleda neostrog dela slike. Pored konstrukcije objektiva i dubinske ostrine sada i medijum senzora ili fimskog negativa imaju uticaja na formiranje izgleda. Naime, projekcija slike iza objektiva je donekle razlicita izmedju vrlo tankog profila senzora od debljeg profila filmskog negativa na koji se slika registruje po dubini emulzije.
Slika 8 – Na slici sede s leva na desno: John de Borman BSC (predsednik BSC), Prof. John Maxwell (lens designer Cook lenses), Geoffrey Chappell (Cook lenses).
[ link 1: ARRI ALEXA XT ][ link 2: ARRI Master Anamorphic lenses ]
Premijera Krugova na FEST-u
23. februar 2013. | Beograd, Srbija
Film "Krugovi" Srdana Golubovića je svetsku premijeru imao na prestižnom Sundance festivalu u američkoj državi Jutah u januaru 2013. Evropska premijera bila je na Berlinskom festivalu a večeras, 23. februara u okviru redovnog programa FEST-a održana je i srpska premijera ovog filma
Direktor Fotografije ovog filma je naš kolega i član SAS-a Aleksandar Aca Ilić.
Acina Saradnja sa rediteljem Srdanom Golubovićem počinje još za vreme studija na FDU. Nakon toga snimili su zajednički brojne reklamne i muzičke spotove i tri dugometražna igrana filma: "Apsolutnih sto", "Klopka" i "Krugovi".
Povodom premijere Krugova Acu smo zamolili da nam odgovori na nekoliko pitanja u vezi snimanja ovog filma:
Pitanje: Kako i zašto ste se odlučili da film snimate na traci, šta je presudilo?
Aca: Odlučli smo se da "Krugove" snimamo na filmskoj traci jer smatram da i dalje ne postoji bolji zapis od trake, a pošto retko snimamo filmove trudimo se da sebi omogucimo što bolje uslove. Moram priznati da se osećam komotnije slikajuci na filmskoj traci. Najveću razliku vidim u tretmanu high light a (delova slike u graničnoj beloj p.a.). Ovo naravno podrazumeva da iza celog procesa stoji kvalitetna laboratorija. Mi smo radili u laboratoriji Cinepostpdoduction iz Berlina. Od ove laboratorije sam pre početka snimanja dobio Ipad sa njihovom aplikacijom COBRA ,pomoću koje sam dobijao dnevne izvestaje tj, imao sam uvid u kompletan materijal snimljen prethodnog dana.Ovo je najbolje funkcionisalo u Nemackoj gde je traka nakon svakog završenog snimajućeg dana slana u laboratoriju. Sa snimanja u Beogradu i Trebinju traku smo slali u laboratoriju tek na svakih 4-5 dana.
Pitanje: koju si kameru, objektive i traku koristio? Koliko ste metara trake potrošili?
Aca: Za snimanje filma smo koristili ARRICAM Lite kameru sa Zeiess Ultra Primes objektivima. Za ovu kameru smo se odlučili jer je bilo predviđeno da se većina kadrova snima iz ruke i sa stedycama. Koristili smo tri Kodakove emulzije Vision2. 200T, Vision2 250D, Vision3. 500T.
U enterierima sam koristio Vision 250D ,jer smo snimali na realnim objektima i dosta sam zavisio od postojeceg dnevnog svetla. Neki stanovi (Nemacka) su bili na 6 spratu pa nije postojala mogucnost osvetljavanja od spolja. Kada sam u pripremi radio probe zakljucio sam da 250D bolje trpi mix dnevnog postojeceg svetla i dodatog svetla,u odnosu na 500T,a i zrno je kod ove emulzije dosta manje.
Snimali smo na 3 perforacije i potrošili smo oko 60.000 metara trale.
Pitanje:Ko je činio tvoj najuži krug saradnika na Krugovima? Šta od njih očekuješ
Aca: Vladimir Vladica Ilić je bio švenker, Aleš Belak, Mario Sabljić i Miloš Kodemo su bili stedycam operateri, Dražen Mrkonja Mrki šarfer, Dalibor Pavlović šef rasvete a Nenad Marković Žile je bio šef scene. Od njih na setu očekujem uvek punu koncentraciju.
Pitanje: Da li si zadovoljan uslovima koje si imao kao i urađenim poslom?
Aca: Potpuno sam zadovoljan uradjenim,jer smo dobro bili pripremljeni i sebi smo obezbedili koliko je to moguće, dobre uslove za rad.
Pitanje: gde i na čemu si radio kolor korekciju filma i ko je bio čitač svetla?
Aca: Grading sam radio na Lustra sistemu i radio je Shandor Nagy čovek koji je radio sa Wendersom i Jarmushom, mada sam to saznao tek kada smo zavrsili posao.
Pitanje: Da li ste na Sundanceu nosili tonsku kopiju ili DCP?
Aca: Na Sundance festivalu je isao samo DCP kao i na vecinu ostalih festivala ,radicemo samo 4 kopije i to za Srbiju i jednu sa titlovima.
Pitanje: Da li si upoznao nekog zanimljivog iz naše profesije na Sundance festivalu
Aca: Na Sundance u sam upozao Rodriga Prieta ,bukvalno upoznali ,slikali bez neke velike price,pogotovo sto je to bilo na dodeli nagrada gde smo mi uveliko slavili nasu pa nismo bili bas za pricu.
Pitanje: puno dobrih kritika je izašlo za vaš film i tvoj rad nakon ova dva festivala, da li bi neke izdvojio, koje su najbitnije?
Aca: Sto se kritika tice stvarno su bile sjajne ,meni su najdraze one i najbitnije iz
Variety i Hollywoodrepoter-a.
fotografije Baš Čelik/Maja Medić
[ link 1: kritika u Hollywood Reporter-u ][ link 2: kritika u Variety-u ][ link 3: Trejler film ]
23. februar 2013. | Beograd, Srbija
Film "Krugovi" Srdana Golubovića je svetsku premijeru imao na prestižnom Sundance festivalu u američkoj državi Jutah u januaru 2013. Evropska premijera bila je na Berlinskom festivalu a večeras, 23. februara u okviru redovnog programa FEST-a održana je i srpska premijera ovog filma
Direktor Fotografije ovog filma je naš kolega i član SAS-a Aleksandar Aca Ilić.
Acina Saradnja sa rediteljem Srdanom Golubovićem počinje još za vreme studija na FDU. Nakon toga snimili su zajednički brojne reklamne i muzičke spotove i tri dugometražna igrana filma: "Apsolutnih sto", "Klopka" i "Krugovi".
Povodom premijere Krugova Acu smo zamolili da nam odgovori na nekoliko pitanja u vezi snimanja ovog filma:
Pitanje: Kako i zašto ste se odlučili da film snimate na traci, šta je presudilo?
Aca: Odlučli smo se da "Krugove" snimamo na filmskoj traci jer smatram da i dalje ne postoji bolji zapis od trake, a pošto retko snimamo filmove trudimo se da sebi omogucimo što bolje uslove. Moram priznati da se osećam komotnije slikajuci na filmskoj traci. Najveću razliku vidim u tretmanu high light a (delova slike u graničnoj beloj p.a.). Ovo naravno podrazumeva da iza celog procesa stoji kvalitetna laboratorija. Mi smo radili u laboratoriji Cinepostpdoduction iz Berlina. Od ove laboratorije sam pre početka snimanja dobio Ipad sa njihovom aplikacijom COBRA ,pomoću koje sam dobijao dnevne izvestaje tj, imao sam uvid u kompletan materijal snimljen prethodnog dana.Ovo je najbolje funkcionisalo u Nemackoj gde je traka nakon svakog završenog snimajućeg dana slana u laboratoriju. Sa snimanja u Beogradu i Trebinju traku smo slali u laboratoriju tek na svakih 4-5 dana.
Pitanje: koju si kameru, objektive i traku koristio? Koliko ste metara trake potrošili?
Aca: Za snimanje filma smo koristili ARRICAM Lite kameru sa Zeiess Ultra Primes objektivima. Za ovu kameru smo se odlučili jer je bilo predviđeno da se većina kadrova snima iz ruke i sa stedycama. Koristili smo tri Kodakove emulzije Vision2. 200T, Vision2 250D, Vision3. 500T.
U enterierima sam koristio Vision 250D ,jer smo snimali na realnim objektima i dosta sam zavisio od postojeceg dnevnog svetla. Neki stanovi (Nemacka) su bili na 6 spratu pa nije postojala mogucnost osvetljavanja od spolja. Kada sam u pripremi radio probe zakljucio sam da 250D bolje trpi mix dnevnog postojeceg svetla i dodatog svetla,u odnosu na 500T,a i zrno je kod ove emulzije dosta manje.
Snimali smo na 3 perforacije i potrošili smo oko 60.000 metara trale.
Pitanje:Ko je činio tvoj najuži krug saradnika na Krugovima? Šta od njih očekuješ
Aca: Vladimir Vladica Ilić je bio švenker, Aleš Belak, Mario Sabljić i Miloš Kodemo su bili stedycam operateri, Dražen Mrkonja Mrki šarfer, Dalibor Pavlović šef rasvete a Nenad Marković Žile je bio šef scene. Od njih na setu očekujem uvek punu koncentraciju.
Pitanje: Da li si zadovoljan uslovima koje si imao kao i urađenim poslom?
Aca: Potpuno sam zadovoljan uradjenim,jer smo dobro bili pripremljeni i sebi smo obezbedili koliko je to moguće, dobre uslove za rad.
Pitanje: gde i na čemu si radio kolor korekciju filma i ko je bio čitač svetla?
Aca: Grading sam radio na Lustra sistemu i radio je Shandor Nagy čovek koji je radio sa Wendersom i Jarmushom, mada sam to saznao tek kada smo zavrsili posao.
Pitanje: Da li ste na Sundanceu nosili tonsku kopiju ili DCP?
Aca: Na Sundance festivalu je isao samo DCP kao i na vecinu ostalih festivala ,radicemo samo 4 kopije i to za Srbiju i jednu sa titlovima.
Pitanje: Da li si upoznao nekog zanimljivog iz naše profesije na Sundance festivalu
Aca: Na Sundance u sam upozao Rodriga Prieta ,bukvalno upoznali ,slikali bez neke velike price,pogotovo sto je to bilo na dodeli nagrada gde smo mi uveliko slavili nasu pa nismo bili bas za pricu.
Pitanje: puno dobrih kritika je izašlo za vaš film i tvoj rad nakon ova dva festivala, da li bi neke izdvojio, koje su najbitnije?
Aca: Sto se kritika tice stvarno su bile sjajne ,meni su najdraze one i najbitnije iz
Variety i Hollywoodrepoter-a.
fotografije Baš Čelik/Maja Medić
[ link 1: kritika u Hollywood Reporter-u ][ link 2: kritika u Variety-u ][ link 3: Trejler film ]
Održana generalna skupština asocijacija članica IMAGO-a (IAGA)
18. februar 2013. | Mons/Brisel
Generalna skupština asocijacija članica IMAGO-a (IAGA) je održana ove godine u Monsu, nekada rudarskom gradu i prestonici Valonije, sedamdesetak kilometara jugoistočno od Brisela. Dvodnevna sednica je održana u organizaciji Belgijskog društva (SBC), uz punu podršku Vlade kraljevine Belgije, vladinih institucija i sponzora.
Sednica, čiji je prvi deo održan u Belgijskoj Kinoteci, je započela prezentacijom rada javne organizacije za očuvanje, digitalizaciju, restauraciju filmskih i TV arhiva. Demonstraciji restauriranog filmskog materijala je sledila panel diskusija koju je vodio Kommer Klein, SBC, predsednik Tehničkog komiteta uz učešće Sean-a Bobbit-a, BSC, Christiana Bergera, AAC i predstavnika Filmske Fondacije Holandije. Krajnji rezime trosatne diskusije bi se mogao najkraće sažeti u konstataciju da je digitalna akvizicija prevladala i u proizvodnji igranih filmova ali se ta činjenica sada prihvata sa optimizmom jer se potrebni alati stalno usavršavaju i postaju sve kvalitetniji. Christian Berger, ovogodišnji kandidat za Oskara, je održao prezentaciju svog sistema korišćenja prirodnog svetla. Češki predstavnik je izložio nacrt dokumenta Češkog ACK koji se odnosi na ostvarivanje zaštite autorskih prava nad restaurisanim i digitalizovanim filmovima.
Druga celodnevna sednica, održana 16. Februara, je bila nakratko prekinuta samo iznenadnom posetom predsednika Belgijske vlade koji je došao da poželi uspešan rad učesnicima IAGA-e, što ilustrativno govori o značaju koji Belgija pridaje kinematografiji i značaju koji SBC-u pripada u okviru kulture kraljevine Belgije.
Tu sednicu su mnogi delegati nazvali istorijskom: Posle pozdravnog govora predsednika IMAGO-a, započeta je izveštajem predstavnika Srpske Asocijacije Snimatelja o sadržaju i dostignućima regionalnog sastanka IMAGO članica u održanog u Bitolju septembra 2012. i predlogom prijema ASBiH u članstvo IMAGO-a, čime je praktično zaokružen Evropski sastav IMAGO-a.
Sednica je nastavljena diskusijom o predlozima za način prijema ne-Evropskih nacionalnih snimateljskih organizacija, dosadašnjih posmatrača, u punopravno članstvo. Posle višesatne diskusije, jednoglasno je usvojen novi predlog kojim je omogućen prijem novih članica uz istovremeno očuvanje Evropske prirode IMAGO-a: IMAGO će i dalje imati opis „Evropska federacija snimatelja“, garantovano mesto predsednika i većinu u Bordu ali će ne-Evropske zemlje imati pravo glasa, garantovano mesto u Bordu i obavezu plaćanja punog iznosa članarine. Konstatovano je da je za takvu promenu potrebna promena Statuta i odlučeno je da se iskoristi prilika koju pruža obaveza promene Statuta koju je nametnulo preseljenje IMAGO-a iz Pariza u Brisel. Time je IMAGO de-fakto postao svetska asocijacija snimateljskih organizacija.
Predstavnik Srpske Asocijacije Snimatelja je izabran u sastav Borda IMAGO-a, u alternaciji sa Ivanom Tonevim, predstavnikom BAC i podpredsednikom IMAGO-a. Time je Bord unekoliko proširen i osigurano je prisustvo i zaštita interesa regiona u Bordu.
U nastavku sednice su u punopravno članstvo primljeni Australija, Novi Zeland, Japan, Koreja i Izrael. Njihovi predstavnici su se zahvalili na prijemu u punopravno članstvo.
Sednica je nastavljena pružanjem podrške inicijativi Češke ACK za borbu za autorska prava nad restaurisanim i digitalizovanim filmovima. Posle usvajanja finansijskih izveštaja razmatran je i predlog potrebe restrukturisanja websajta IMAGO-a. Konstatovano je da je promena potrebna i formirano stručno telo koje će koordinisati redizajn websajta.
Ukratko: ovo je bila veoma uspešna Generalna Skupština koja je donela I značajne promene u načinu na koji će IMAGO nadalje funkcionisati
[ link 1: ]
18. februar 2013. | Mons/Brisel
Generalna skupština asocijacija članica IMAGO-a (IAGA) je održana ove godine u Monsu, nekada rudarskom gradu i prestonici Valonije, sedamdesetak kilometara jugoistočno od Brisela. Dvodnevna sednica je održana u organizaciji Belgijskog društva (SBC), uz punu podršku Vlade kraljevine Belgije, vladinih institucija i sponzora.
Sednica, čiji je prvi deo održan u Belgijskoj Kinoteci, je započela prezentacijom rada javne organizacije za očuvanje, digitalizaciju, restauraciju filmskih i TV arhiva. Demonstraciji restauriranog filmskog materijala je sledila panel diskusija koju je vodio Kommer Klein, SBC, predsednik Tehničkog komiteta uz učešće Sean-a Bobbit-a, BSC, Christiana Bergera, AAC i predstavnika Filmske Fondacije Holandije. Krajnji rezime trosatne diskusije bi se mogao najkraće sažeti u konstataciju da je digitalna akvizicija prevladala i u proizvodnji igranih filmova ali se ta činjenica sada prihvata sa optimizmom jer se potrebni alati stalno usavršavaju i postaju sve kvalitetniji. Christian Berger, ovogodišnji kandidat za Oskara, je održao prezentaciju svog sistema korišćenja prirodnog svetla. Češki predstavnik je izložio nacrt dokumenta Češkog ACK koji se odnosi na ostvarivanje zaštite autorskih prava nad restaurisanim i digitalizovanim filmovima.
Druga celodnevna sednica, održana 16. Februara, je bila nakratko prekinuta samo iznenadnom posetom predsednika Belgijske vlade koji je došao da poželi uspešan rad učesnicima IAGA-e, što ilustrativno govori o značaju koji Belgija pridaje kinematografiji i značaju koji SBC-u pripada u okviru kulture kraljevine Belgije.
Tu sednicu su mnogi delegati nazvali istorijskom: Posle pozdravnog govora predsednika IMAGO-a, započeta je izveštajem predstavnika Srpske Asocijacije Snimatelja o sadržaju i dostignućima regionalnog sastanka IMAGO članica u održanog u Bitolju septembra 2012. i predlogom prijema ASBiH u članstvo IMAGO-a, čime je praktično zaokružen Evropski sastav IMAGO-a.
Sednica je nastavljena diskusijom o predlozima za način prijema ne-Evropskih nacionalnih snimateljskih organizacija, dosadašnjih posmatrača, u punopravno članstvo. Posle višesatne diskusije, jednoglasno je usvojen novi predlog kojim je omogućen prijem novih članica uz istovremeno očuvanje Evropske prirode IMAGO-a: IMAGO će i dalje imati opis „Evropska federacija snimatelja“, garantovano mesto predsednika i većinu u Bordu ali će ne-Evropske zemlje imati pravo glasa, garantovano mesto u Bordu i obavezu plaćanja punog iznosa članarine. Konstatovano je da je za takvu promenu potrebna promena Statuta i odlučeno je da se iskoristi prilika koju pruža obaveza promene Statuta koju je nametnulo preseljenje IMAGO-a iz Pariza u Brisel. Time je IMAGO de-fakto postao svetska asocijacija snimateljskih organizacija.
Predstavnik Srpske Asocijacije Snimatelja je izabran u sastav Borda IMAGO-a, u alternaciji sa Ivanom Tonevim, predstavnikom BAC i podpredsednikom IMAGO-a. Time je Bord unekoliko proširen i osigurano je prisustvo i zaštita interesa regiona u Bordu.
U nastavku sednice su u punopravno članstvo primljeni Australija, Novi Zeland, Japan, Koreja i Izrael. Njihovi predstavnici su se zahvalili na prijemu u punopravno članstvo.
Sednica je nastavljena pružanjem podrške inicijativi Češke ACK za borbu za autorska prava nad restaurisanim i digitalizovanim filmovima. Posle usvajanja finansijskih izveštaja razmatran je i predlog potrebe restrukturisanja websajta IMAGO-a. Konstatovano je da je promena potrebna i formirano stručno telo koje će koordinisati redizajn websajta.
Ukratko: ovo je bila veoma uspešna Generalna Skupština koja je donela I značajne promene u načinu na koji će IMAGO nadalje funkcionisati
[ link 1: ]
Održana redovna godišnja skupština SAS
26. januar 2013. | Beograd, Srbija
U Tribinskoj sali Doma Omladine održana je redovna godišnja izborna skupština SAS.
Na skupštini je pročitan izveštaj o radu Borda, finansijski izveštaj i održani su izbori za novi saziv borda.
Novi bord je izglasan glasovima 27 članova naše asocijacije. 11 članova je glasalo putem emaila dok je 16 članova asocijacije prisustvovali skupštini i glasalo redovnom procedurom.
U novi bord SAS ušli su Predrag Bambić (24), Vladan Pavić (24), Miloš Spasojević (22), Nebojša Bašić (21), Draško Plavšić (20) i Goran Volarević (19).
Sedmo i osmo mesto sa istim brojem glasova (14) su delili Jovan Milinov i Damjan Radovanovic pa je komisija odlučila da uvede dopunski krug glasanja u kome su članovi prisutni na skupštini aklamacijom podržali Milinova pa je Milinov sedmi član bord SAS za 2013. godinu.
[ link 1: ]
26. januar 2013. | Beograd, Srbija
U Tribinskoj sali Doma Omladine održana je redovna godišnja izborna skupština SAS.
Na skupštini je pročitan izveštaj o radu Borda, finansijski izveštaj i održani su izbori za novi saziv borda.
Novi bord je izglasan glasovima 27 članova naše asocijacije. 11 članova je glasalo putem emaila dok je 16 članova asocijacije prisustvovali skupštini i glasalo redovnom procedurom.
U novi bord SAS ušli su Predrag Bambić (24), Vladan Pavić (24), Miloš Spasojević (22), Nebojša Bašić (21), Draško Plavšić (20) i Goran Volarević (19).
Sedmo i osmo mesto sa istim brojem glasova (14) su delili Jovan Milinov i Damjan Radovanovic pa je komisija odlučila da uvede dopunski krug glasanja u kome su članovi prisutni na skupštini aklamacijom podržali Milinova pa je Milinov sedmi član bord SAS za 2013. godinu.
[ link 1: ]
Sastanak predstavnika članica IMAGO-a na festivalu Cameraimage
25. novembar 2012. | Bidgošć (Poljska)
Održani skup bio je u sklopu dvadesetog jubilarnog snimateljskog festivala u Bidgošću, na kome se okupio veći deo predstavnika zemalja članica IMAGO-a. Sastanak je bio posvećen tekućim temama i problemima ove evrposke organizacije, a poslužio je i kao priprema za redovnu godišnju skupštinu koja je zakazana za februar 2013. godine u Briselu.
Na početku skupa govorio je predsednik IMAGO-a Najdžel Voters BSC, a zatim se prisutnima obratio i predsednik domaće, poljske ascocijacije Jirži Zelinski PSC. U nastavku bilo je reči o finansijskom stanju organizacije i aplikaciji za jednkokratnu pomoć kod EU koja bi trebalo da bude realizovana početkom sledeće godine.
Debata o ideji da se pridružene članice IMAGO-a, koje su van teritorije Evrope, uključe kao redovni članovi sa punim pravom glasa, bila je opet dinamična i sa oprečnim stavovima. Konstituisana je radna grupa koja bi trebalo da istraži pravne i finansijske načine za ovakvu transformaciju. Rok za ovo istraživanje je početak januara 2013. , posle čega bi svaka asocijacija sa pravom glasa donela odluku o ovom pitanju, a svoj pozitivan ili negativan stav bi trebalo da iznese na narednoj redovnoj generalnoj skupštini .
Tehnički komitet predstavio je istraživanje u kojima su izneti problemi sa nestandardizovanim digitalnim projekcijama i "silver screen" projekcionim platnima. Ovaj komitet napraviće standardni test za projekciju i distribuiraće ga asocijacijama kako bi se napravila baza podataka sa ocenama lokalnih bioskopa.
Češki predstavnici pripremili su deklaraciju koja će biti potpisana na sledećoj genaralnoj skupštini u kojoj je definisan način i standard za arhiviranje filmova.
Dati su i predlozi za redizajn sajta u kome bi se struktura modernizovala i omogućio pristup bazi podataka sa svim vestima i događajima iz prehodnih godina. Raspravljalo se i o načinu i vremenu održavanja budućih generalnih skupština, a po rečima sekretara organizacije Luj Filip Šapela one će zavisiti od zadatog vremena završetka fiskalne godine i sredstava od godišnje članarine asocijacija. Sledeća IAGA zakazana je za sredinu februara, 14.2. do 17.2. 2013. i održaće se u Briselu koji je od ove godine nova adresa IMAGO-a.
Za SAS iz Bidgošća,
Vladan Pavić
[ link 1: ]
25. novembar 2012. | Bidgošć (Poljska)
Održani skup bio je u sklopu dvadesetog jubilarnog snimateljskog festivala u Bidgošću, na kome se okupio veći deo predstavnika zemalja članica IMAGO-a. Sastanak je bio posvećen tekućim temama i problemima ove evrposke organizacije, a poslužio je i kao priprema za redovnu godišnju skupštinu koja je zakazana za februar 2013. godine u Briselu.
Na početku skupa govorio je predsednik IMAGO-a Najdžel Voters BSC, a zatim se prisutnima obratio i predsednik domaće, poljske ascocijacije Jirži Zelinski PSC. U nastavku bilo je reči o finansijskom stanju organizacije i aplikaciji za jednkokratnu pomoć kod EU koja bi trebalo da bude realizovana početkom sledeće godine.
Debata o ideji da se pridružene članice IMAGO-a, koje su van teritorije Evrope, uključe kao redovni članovi sa punim pravom glasa, bila je opet dinamična i sa oprečnim stavovima. Konstituisana je radna grupa koja bi trebalo da istraži pravne i finansijske načine za ovakvu transformaciju. Rok za ovo istraživanje je početak januara 2013. , posle čega bi svaka asocijacija sa pravom glasa donela odluku o ovom pitanju, a svoj pozitivan ili negativan stav bi trebalo da iznese na narednoj redovnoj generalnoj skupštini .
Tehnički komitet predstavio je istraživanje u kojima su izneti problemi sa nestandardizovanim digitalnim projekcijama i "silver screen" projekcionim platnima. Ovaj komitet napraviće standardni test za projekciju i distribuiraće ga asocijacijama kako bi se napravila baza podataka sa ocenama lokalnih bioskopa.
Češki predstavnici pripremili su deklaraciju koja će biti potpisana na sledećoj genaralnoj skupštini u kojoj je definisan način i standard za arhiviranje filmova.
Dati su i predlozi za redizajn sajta u kome bi se struktura modernizovala i omogućio pristup bazi podataka sa svim vestima i događajima iz prehodnih godina. Raspravljalo se i o načinu i vremenu održavanja budućih generalnih skupština, a po rečima sekretara organizacije Luj Filip Šapela one će zavisiti od zadatog vremena završetka fiskalne godine i sredstava od godišnje članarine asocijacija. Sledeća IAGA zakazana je za sredinu februara, 14.2. do 17.2. 2013. i održaće se u Briselu koji je od ove godine nova adresa IMAGO-a.
Za SAS iz Bidgošća,
Vladan Pavić
[ link 1: ]
Prvi regionalni sastanak Balkanskih zemalja članica asocijacije IMAGO
20. septembar 2012. | Bitolj, Makedonija
U okviru bitoljskog Internacionalnog festivala filmske kamere, održan je Prvi regionalni sastanak Balkanskih zemalja - članica evropske asocijacije IMAGO-a. Samitu su prisustvovale delegacije iz: Austrije, Slovenije, Hrvatske, Bugarske, Grčke, Makedonije i Srbije, kao i predsednik asocijacije Nigel Walters i jedan od osnivača IMAGO-a Luciano Tovoli,AIC, ASC. Naša delegacija, koju su činili Predrag Bambić i Miloš Spasojević, je imala zapažen nastup svojim izlaganjem o problemima kinematografije u regionu. Dogovoreno je da ovaj samit postane stalan i da se održava svake godine, a uspostavljene su bilateralne saradnje sa više zemalja ovog regiona.
[ link 1: o samitu na sajtu festivala ][ link 2: sa IMAGO sajta o samitu ][ link 3: Makedonci o samitu ][ link 4: izveštaj ]
20. septembar 2012. | Bitolj, Makedonija
U okviru bitoljskog Internacionalnog festivala filmske kamere, održan je Prvi regionalni sastanak Balkanskih zemalja - članica evropske asocijacije IMAGO-a. Samitu su prisustvovale delegacije iz: Austrije, Slovenije, Hrvatske, Bugarske, Grčke, Makedonije i Srbije, kao i predsednik asocijacije Nigel Walters i jedan od osnivača IMAGO-a Luciano Tovoli,AIC, ASC. Naša delegacija, koju su činili Predrag Bambić i Miloš Spasojević, je imala zapažen nastup svojim izlaganjem o problemima kinematografije u regionu. Dogovoreno je da ovaj samit postane stalan i da se održava svake godine, a uspostavljene su bilateralne saradnje sa više zemalja ovog regiona.
[ link 1: o samitu na sajtu festivala ][ link 2: sa IMAGO sajta o samitu ][ link 3: Makedonci o samitu ][ link 4: izveštaj ]
Dve nagrade za Miladina Čolakovića
06. jul 2012. | Novi Sad, Sopot
Naš kolega i član asocijacije Miladin Čolaković osvojio je dve nagrade za svoj rad u filmu "Ustanička ulica". Na festivalu Cinema City održanom od 16. do 23. juna 2012. u Novom Sadu dobio je posebno priznaje za visok kvlaitet fotografije a na sinoć završenom filmskom Festivalu SOFEST održanom od 02. do 06. jula u Sopotu dobio je nagradu za snimateljski rad, ova nagrada dodeljena je jednoglasno.
[ link 1: zvanični sajt SOFESTA ][ link 2: vest o nagradama na Blic.rs ][ link 3: vest o nagradama u Politici ][ link 4: zvanicni link festivala Cinema City ]
06. jul 2012. | Novi Sad, Sopot
Naš kolega i član asocijacije Miladin Čolaković osvojio je dve nagrade za svoj rad u filmu "Ustanička ulica". Na festivalu Cinema City održanom od 16. do 23. juna 2012. u Novom Sadu dobio je posebno priznaje za visok kvlaitet fotografije a na sinoć završenom filmskom Festivalu SOFEST održanom od 02. do 06. jula u Sopotu dobio je nagradu za snimateljski rad, ova nagrada dodeljena je jednoglasno.
[ link 1: zvanični sajt SOFESTA ][ link 2: vest o nagradama na Blic.rs ][ link 3: vest o nagradama u Politici ][ link 4: zvanicni link festivala Cinema City ]
Premijera filma "Zverinjak"
15. maj 2012. | Novi Sad
U sklopu festivala Cinema City u Novom Sada 17. juna. 2012. biće održana premijera filma "Zverinjak". Direktor fotografije ovog filma je naš član i kolega Bojan Rakić. Zvanični trailer ovog filma možete pogledati preko linka ispod teksta.
[ link 1: Insert ]
15. maj 2012. | Novi Sad
U sklopu festivala Cinema City u Novom Sada 17. juna. 2012. biće održana premijera filma "Zverinjak". Direktor fotografije ovog filma je naš član i kolega Bojan Rakić. Zvanični trailer ovog filma možete pogledati preko linka ispod teksta.
[ link 1: Insert ]
Goran Pavićević nagradjen na festivalu Worldfest
05. maj 2012. | Hjuston (SAD)
Goran Pavićević, naš član, osvojio je nagradu za svoj snimateljski rad u filmu "Pirammmida" na festivalu Worldfest koji je održan od 13. do 22. aprila 2012. u Hjustonu u SAD
Možete pogledati trejler filma i pročitati detaljniju vest preko priloženog linka
[ link 1: vest o nagradi ][ link 2: HD trailler The Pyrammmid ]
05. maj 2012. | Hjuston (SAD)
Goran Pavićević, naš član, osvojio je nagradu za svoj snimateljski rad u filmu "Pirammmida" na festivalu Worldfest koji je održan od 13. do 22. aprila 2012. u Hjustonu u SAD
Možete pogledati trejler filma i pročitati detaljniju vest preko priloženog linka
[ link 1: vest o nagradi ][ link 2: HD trailler The Pyrammmid ]
Održana godišnja skupština IMAGO-a
9-11. februar 2012. | Pariz (Francuska)
Godišnja skupština IMAGO-a za 2012-tu održana je u Cite internationale universitaire de Paris.
Našu asocijaciju su na ovom skupu predstavljali Vladan Pavić i Milorad Glušica.
Na vanrednoj skupštini doneta je odluka da se sediše Imago-a iz Pariza premesti u Brisel. Izmenjen je i Statut tako da se Bord i predsednik biraju na mandat od tri, godine.
Na redovnoj sednici je izglasano da Kanada, Filipini, Brazil, Grčka, Argentina i Australija postanu nove pridružene i redovne članice Imago-a.
Dosadašnji članovi Borda izabrani su na sledeće tri godine. Predsednik ostaje Nigel Waters, BSC.
Preko priloženog linka možete pročitati detaljni izveštaj sa ovog skupa
[ link 1: ]
9-11. februar 2012. | Pariz (Francuska)
Godišnja skupština IMAGO-a za 2012-tu održana je u Cite internationale universitaire de Paris.
Našu asocijaciju su na ovom skupu predstavljali Vladan Pavić i Milorad Glušica.
Na vanrednoj skupštini doneta je odluka da se sediše Imago-a iz Pariza premesti u Brisel. Izmenjen je i Statut tako da se Bord i predsednik biraju na mandat od tri, godine.
Na redovnoj sednici je izglasano da Kanada, Filipini, Brazil, Grčka, Argentina i Australija postanu nove pridružene i redovne članice Imago-a.
Dosadašnji članovi Borda izabrani su na sledeće tri godine. Predsednik ostaje Nigel Waters, BSC.
Preko priloženog linka možete pročitati detaljni izveštaj sa ovog skupa
[ link 1: ]
Održana redovna godišnja skupština SAS
17. decembar 2011. | Beograd (Srbija)
Na redovnoj godišnjoj skupštini SAS, odžanoj u subotu 17. decembra 2011. u zgradi Kinoteke u Kosovskoj 11 bord SAS je predao izveštaj rada Asocijacije i glasanjem prisutnih članova kao i članova iz SAD putem emaila izabran je novi bord SAS za 2012. godinu. Sastav borda za 2012. čine
Milan Tvrdišić, Predrag Bambić, Goran Volarević, Milorad Glušica, Jovan Milinov, Vladan Pavić i Miloš Spasojević. Za novog sekretara Asocijacije izabran je Andreja Leko. Celokupno članstvo podržalo je inicijativu "2% za kulturu" koju je predložilo Udruženje filmskih reditelja Srbije, teks ove inicijative imate u prilogu.
[ link 1: ]
17. decembar 2011. | Beograd (Srbija)
Na redovnoj godišnjoj skupštini SAS, odžanoj u subotu 17. decembra 2011. u zgradi Kinoteke u Kosovskoj 11 bord SAS je predao izveštaj rada Asocijacije i glasanjem prisutnih članova kao i članova iz SAD putem emaila izabran je novi bord SAS za 2012. godinu. Sastav borda za 2012. čine
Milan Tvrdišić, Predrag Bambić, Goran Volarević, Milorad Glušica, Jovan Milinov, Vladan Pavić i Miloš Spasojević. Za novog sekretara Asocijacije izabran je Andreja Leko. Celokupno članstvo podržalo je inicijativu "2% za kulturu" koju je predložilo Udruženje filmskih reditelja Srbije, teks ove inicijative imate u prilogu.
[ link 1: ]
SAS na osnivačkom ICSC-u
05. maj 2011. | Los Andjeles (SAD)
Uz učešće delagata iz 22 zemlje sa svih kontinenata, između drugog i petog maja 2011. godine je održana prva Medjunarodna Konferencija udruženja direktora fotografije – International Cinematography Summit Conference....
Više o ovom skupu možete pročitati u detaljnom izveštaju sa konferencije
[ link 1: ]
05. maj 2011. | Los Andjeles (SAD)
Uz učešće delagata iz 22 zemlje sa svih kontinenata, između drugog i petog maja 2011. godine je održana prva Medjunarodna Konferencija udruženja direktora fotografije – International Cinematography Summit Conference....
Više o ovom skupu možete pročitati u detaljnom izveštaju sa konferencije
[ link 1: ]
SAS postao član IMAGO-a
05. mart 2011. | Talin (Estonija)
Srpska Asocijacija Snimatelja je na danas održanoj godišnjoj sednici Skupštine Evropske Federacije snimatelja, primljena u punopravno članstvo IMAGO-a.
U ime IMAGO-a dobrodošlicu u porodicu Evropskih organizacija srpskoj asocijaciji je poželeo Nigel Waters, predsednik Evropske asocijacije. U ime Srpske asocijacije snimatelja Skupštini se obratio Predrag Bambić, član borda SAS-a.
Detaljnom izveštaju sa ovog dogadjaja možete pristupiti preko linka
[ link 1: ]
05. mart 2011. | Talin (Estonija)
Srpska Asocijacija Snimatelja je na danas održanoj godišnjoj sednici Skupštine Evropske Federacije snimatelja, primljena u punopravno članstvo IMAGO-a.
U ime IMAGO-a dobrodošlicu u porodicu Evropskih organizacija srpskoj asocijaciji je poželeo Nigel Waters, predsednik Evropske asocijacije. U ime Srpske asocijacije snimatelja Skupštini se obratio Predrag Bambić, član borda SAS-a.
Detaljnom izveštaju sa ovog dogadjaja možete pristupiti preko linka
[ link 1: ]