Рођен је 1977.године у Крагујевцу. Рaди нa Фaкултeту дрaмских умeтнoсти у звању доцента нa нaстaвном прeдмeту Филмскa сликa I.
Диплoмирao јe нa Фaкултeту дрaмских умeтнoсти 2009. гoдинe, Унивeрзитeт умeтнoсти у Бeoгрaду, нa Кaтeдри кaмeрe, oдсeк Филмскa и тeлeвизијскa кaмeрa. Рeaлизoвao вeлики брoј рaдoвa у oблaстимa рекламних и музичких спoтoвa, eкспeримeнтaлних, дoкумeнтaрних, нaмeнских и игрaних филмoвa, тeлeвизијских сeријa. Дoбитник јe вишe нaгрaдa и признaњa.
Филмoгрaфијa:
– Дирeктoр фoтoгрaфијe веб серије Само кажем – Дирeктoр фoтoгрaфијe краткометражног филма Доста добра ламперија – Дирeктoр фoтoгрaфијe документарног филма Југо кратка аутобиографија – Дирeктoр фoтoгрaфијe друге екипе играног филма Свети Георгије убива аждаху
Djordje Arambašić was born 1975 in Sombor. His debut feature film “The Disobedient” premiered at 2014 Sundance World Competition Program and earned him outstanding achievement in cinematography at the Scarborough Film Festival in Toronto, and in Herceg Novi Film Festival-Montenegro. Catharsis of Afina (2018) won the Best cinematography in Tangiers Festival, Morocco. Asymmetry (2019) – was premiered at 43rd Mostra at Sao Paulo and brought him an award for Cinematography at the Belgrade Authors Festival (2019), and award for the Best Cinematography at the River Run Festival (2020). He’s currently appointed Assistant Professor at the School of Art Design and Media in Singapore.
Rođena 1983. u Valjevu. Diplomirala Filmsku i TV kameru 2007. godine na Akademiji umetnosti, u klasi profesora Radoslava Vladića.
Punopravni član Tehničkog komiteta internacionalne federacije snimatelja IMAGO. Član UO SAS-a. Deo Internacionalnog kolektiva ženskih snimatelja The ICFC.
Direktor fotografije i snimatelj fokusirana na rad igranih i dokumentarnih filmova, TV serija. Bioskopski debitovala sa dugometražnim igranim filmom Mali Budo, nakon čega slede igrani filmovi Jesen samuraja i Reži, kao i TV serije Andrija i Anđelka, Mamini sinovi, Pogrešan čovjek, Ubice mog oca, Beležnica profesora Miškovića. U raznim fazama razvoja i priprema nalaze se dugometražni igrani filmovi Žal i Trag divljači.
Osnivač Valjevske kulturne mreže – VAKUM, član upravog odbora, koosnivač festivala Valjevski filmski susreti. Predavač kamere na filmskim radionicama za mlade, kao i na ITAkademiji.
Rodjen 1958. u Beogradu. Diplomirao na odseku za Filmsku i TV kameru Fakulteta Dramskih Umetnosti u Beogradu. Profesionalnu karijeru započeo 1981. u TV Beograd gde je snimio TV serije „Pop Ekspres” i „Rokenroler” i preko 3000 drugih emisija i reportaža za informativni, dokumentarni, zabavni i muzički program. Za ”Zastava film” dokumentovao gotovo sve relevantne događaje vezane za raspad Jugoslavije. Snimio mnoštvo dokumentarnih filmova i informativnih programa za ABC, BBC, CBS i SKY News. Za Reuters TV pratio sve događaje vezane za razrešenje rata u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. Za CNN International snimio veliki broj reportaža i dokumentarnih filmova o gotovo svim važnijim događajima u regionu Jugoistočne Evrope i Srednjeg istoka. Po završetku turbulentne decenije i ulasku u novi milenijum, vratio se svojoj osnovnoj delatnosti – igranom i dokumentarnom filmu. Odlikovan Ordenom za hrabrost. Profesor na FEFA. Predsednik i jedan od osnivača Srpske Asocijacije snimatelja (SAS). Član Borda IMAGO, svetske federacije udruženja direktora fotografije.
važniji radovi: „SUTRA JE JOŠ UVEK JULI“, celovečernji igrani film, direktor fotografije „NE IGRAJ NA ENGLEZE“, celovečernji igrani film, direktor fotografije „PALUBA ISPOD TERAZIJA“, celovečernji igrani film, direktor fotografije „JEDNAKI“, celovečernji igrani film, direktor fotografije „AGI I EMA”, celovečernji igrani film, direktor fotografije, koproducent „JUG – JUGOISTOK”, celovečernji igrani film, direktor fotografije, koproducent „ZEMLjA ISTINE, LjUBAVI I SLOBODE”, celovečernji igrani film, direktor fotografije, koproducent „VELIKA FRKA”, celovečernji igrani film, direktor fotografije „ČUDNA NOĆ”, celovečernji igrani film, direktor fotografije „DOME, SLATKI DOME”, igrana TV serija, direktor fotografije „ALBERTOV PUT“, dokumentarni film, scenario, režija, fotografija i producent / FEST 2013.-FIPRESCI „KRAJ”, kratki igrani film, scenario, režija, fotografija, nagrada “Riti e credenze”, festival u Trentu, Italija „VILENjAKOVA PRIČA”, celovečernji igrani film, direktor fotografije „SOKRATOVA ODBRANA I SMRT”, celovečernji igrani TV film, direktor fotografije „ŠVABO IZ SARAJEVA“, celovečernji dokumentarni, direktor fotografije „YUGOSLAVIA: AVOIDABLE WAR” celovečernji dokumentarni TV film, direktor fotografije „NESPORAZUM” (“Het Misferstand”), celovečernji dokumentarni film, direktor fotografije
Rodjen je u Beogradu 1976. godine gde je završio osnovnu i srednju školu.
Na Akademiji Umetnosti diplomirao je filmsku i TV kameru 2007. Godine. Profesionalnu karijeru započinje tokom trajanja studija na igranim projektima kao asistent kamere, Steadicam operater i kamera operater. Od 1997. Do 2010. Godine radio je na Radio Televiziji Srbije najpre kao asistent kamere zatim i kao snimatelj u informativnom, dokumentarnom, i igranom program.
2005. godine osniva svoju produkcijsku kuću Contrast Studios, zajedno sa Jelenom Bajić Jočić i Nedeljkom Bajićem. Radeći kao direktor fotografije na projektima, “Selo gori a baba se češlja” Film “Led”, serija “Ravna Gora” stiče značajno iskustvo. Kao producent i direktor fotografije radio je još na projektima “Psi laju vetar nosi”, “Preživeti Beograd”, “Šifra Despot” dokumentarno igrana serija “Srpski junaci srednjeg veka”.
Član je Srpske Asocijacije Snimatelja od 2012. godine.
Diplomirao sam Filmsku i TV Kameru na Fakultetu Dramskih Umetnosti u Beogradu, omnibus filmom KAKO JE PROPAO ROKENROL (rezija: Goran Gajić, Vladimir Slavica i Zoran Pezo), 1989 godine.
Posle studija sam radio filmove sa Srdjanom Karanovićem, Darkom Bajićem, Mišom Radivojevićem… Više puta sam, u svojoj dosadasnjoj karijeri, bio nagradjivan za snimateljski posao na filmovima koji su prikazivani na prestiznim filmskim festivalima.
Snimam dokumentarne i igrane filmove kao i TV serije. Devedesetih sam se preselio za SAD gde me je Goran Gajić upoznao sa rediteljem Aleksandrom Pejnom na čijim filmovima od tada radim drugu kameru. Svoje vreme delim izmedju Los Andjelesa i Beograda. Član sam SAS-a, UFUS-a i ICG-a
Igrani filmovi:
Kako je Propao Rokenrol (dir: Pezo, Slavica, Gajić) Uvod u Drugi Život (red: Misa Radivojević) Video Jela, Zelen Bor (red: Goran Gajić) Crni Bombarder (red: Darko Bajić) Election (2nd Unit, red: Aleksandar Payne) About Schmidt (additional photography, red: Alexander Payne) Sjaj u Očima (red: Srdjan Karanović) The Descendants (2nd Unit, red: Alexander Payne) Nebraska (2nd Unit, red: Alexander Payne) Ime: Dobrica, Prezime: Nepoznato (red: Srdja Penezić) Downsizing (2nd Unit, red: Alexander Payne)
Dokumentarni filmovi:
Peter Case: A Million Miles Away (red: Fred Parnes) Love, Antosha (red: Garret Price) Just Gizelle (red: Jonathan Fernandez) Criminals (red: Jib Polhemus)
Rođen u Valjevu 1964. god. Studirao je kameru na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu gde je i diplomirao 1996 i stekao zvanje mastera. Član je UFUS-a i Srpske asocijacije snimatelja (SAS).
Od 1991 godine radi za više domaćih i stranih TV stanica, uglavnom dokumentarne filmove i reportaže. Kao Direktor fotografije potpisuje nekoliko serija i igranih filmova, kratkih i celovečernjih. Između ostalih: T.T. Sindrom i Mala noćna muzika Dejana Zečevića, Srbija godine nulte Gorana Markovića, Crveni sneg Luke Popadića, seriju Košarkaši.
Poslednjih nekoliko godina intenzivno se bavi i postprodukcijom slike. Radio je kolor korekciju i postprodukciju slike za serije: Folk (2 sezone), Čizmaši, Kozje uši, Pogrešan čovjek. Postprodukciju slike potpisuje i na filmovima: Sutra je još uvek juli, Paluba ispod Terazija, Kozje uši i nizu dokumentarnih i kratkometražnih ostvarenja.
Dobitnik je dve zlatne medalje za najbolji snimateljski rad na Festivalu kratkometražnog i dokumentarnog filma u Beogradu i nagrade za najbolju fotografiju u kratkometražnom filmu na Filmskom festivalu u Cluj-u, Rumunija.
Paralelno sa radom na filmu i televiziji od 90-tih učestvuje na umetničkoj sceni Srbije. Blisko sarađuje kao snimatelj i montažer video radova sa poznatim video-art umetnicima regiona.
Rođen je u Beogradu 1967. godine, gde je završio osnovnu i srednju školu.
Na Fakultetu dramskih umetnosti, na Odseku za filmsku i TV kameru diplomirao je 1995. godine. Još u toku studija počinje profesionalnu karijeru kao filmski i TV snimatelj, prvo kao stalni honorarni saradnik na Trećem kanalu Televizije Beograd, a zatim i na televiziji BK gde je snimio veliki broj priloga i dokumentarnih emisija.
Po završenim studijima ostaje na fakultetu kao asistent. Danas u zvanju redovnog profesora radi kao nastavnik na Katedri za kameru na četvrtoj godni osnovnih akademskih studija. Umetnički rad počinje na igranom filmu prvo kao direktor fotografije druge ekipe, a od 2000. godine i kao direktor fotografije u nekoliko igranih filmova.
Istovremeno, profesionalno je angažovan u advertajzingu gde sarađuje sa najvećim domaćim i inostranim produkcionim kućama i marketinškim agencijama. Jedan je od osnivača Srpske asocijacije snimatelja (SAS).
Diplomirao na FDU 1988. na odseku Filmske I TV kamere
FILMOGRAFIJA
Dugometražni igrani filmovi:
MEHANIZAM /2000./
1 NA 1 /2002./ POLJUPCI /2004./ USLOVNA SLOBODA /2006./ MA NIJE ON TAKAV /2010./ ZAJEDNO /2011./ VOJNA AKADEMIJA 2 /2013./ VOJNA AKADEMIJA 3 /2016./ VOJNA AKADEMIJA 5 /2019./
Dugometražni dokumentarni filmovi:
KAKO POSTATI HEROJ /2007./ U POTRAZI ZA SNOM /2015./ TV Serije:
Diplomirao 1988 na FDU – odsek za filmsku i TV kameru. Od 1991 seli se u Veliku Britaniju, gde i danas živi i radi.
Snima široki dijapazon filmskih struktura, od igranih filmova do kratkih drama, reklama i muzičkih spotova.
Uvek je spreman na novi kreativni izazov. Dobitnik je nagrada za najbolji snimateljski rad na igranim filmovima “Bridge”, “After Fall, Winter” i “Sicilian Dream”. Predaje kameru na Raindance Film School u Londonu.
Član je BAFTA (britanske akademije za filmsku i TV umetnost).
Reditelj i snimatelj rođen 1989 u Beogradu. Diplomirao studije kamere na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu 2012, a 2019. završio master studije iz oblasti filma na Univerzitetu umetnosti u Berlinu. Za fotografski i video rad osvojio je nagradu Erste Fondacije za Najboljeg vizuelnog umetnika 2014. 2015. učestvovao na Berlinale talent kampusu. Tokom prethodnih nekoliko godina radio kao direktor fotografije na više dugometražnih filmova, među kojima su “Pejsaži otpora” Marte Popivode, “Ti imašnoć” Ivana Salatića i “Bio sam kod kuće, ali” Angele Šanelek, koji je osvojio Srebrnog medveda na Berlinalu 2019. Njegov eksperimentalni dokumentarni film “Centar” je prikazan na festivalu DocLisboa 2018. Osvojio je nagradu za Najbolji srpski dokumentarni film na festivalu Beldocs 2019 i nagradu “Best Balkan Newcomer” na Dokufestu.. Zajedno sa Linfeng Wu-om režira kratki film “White Bird”, koji je premijerno prikazan na Berlinalu 2016, i dugometražni igrani “From tomorrow on, I will”, premijerno je prikazan na Berlinalu 2019 u sekciji Forum. Film je osvojio Grand Prix filmskog festivala Jeonju u Južnoj Koreji i FIRST STEPS Nagradu Nemačke Filmske Akademije. Od 2020, član Evropske Filmske Akademije (EFA). Živi i radi između Berlina i Beograda.
Izbor iz filmografije | Reditelj 2019 | From tomorrow on, I will (Od sutra počinjem da) – korežiser: Linfeng Wu | 60 min | Berlinale Forum 2019 2018 | Centar | 48 min, dokumentarno-eksperimentalni film | Doclisboa 2018 2016 | White Bird (Bela ptica) – ko-reditelj: Linfeng Wu | 29 min, kratki igrani film | Berlinale Shorts 2016 2014 | Night Walks | video instalacija, 4 kanala, 10 min loop | Galerija G12HUB Beograd Izbor iz filmografije | Direktor fotografije 2020 | Landscapes of Resistance | rediteljka: Marta Popivoda | IFF Rotterdam, Cinema du Reel 2020 | Soon it will be dark | rediteljka: Isabell Heimerdinger | FID Marseille – CNAP Special Mention 2019 | I was at home, but (Bila sam kod kuće, ali) | rediteljka: Angela Schanelec | Berlinale Competition 2019 2018 | You have the night (Ti imaš noć) | reditelj: Ivan Salatić | Venice Critics Week 2018, Viennale 2018 2017 | Meanwhile (U međuvremenu) | kratki igrani, reditelj: Mate Ugrin | Dresden Filmfest, FIRST STEPS Award 2016 | All the cities of the North (Svi severni gradovi) | reditelj: Dane Komljen | Locarno 2016, IFF Rotterdam 2015 | Backyards (Dvorišta) | kratki igrani, reditelj: Ivan Salatić | Venice Festival – Orizzonti competition 2014 | Shelters (Zakloni) | kratki igrani, reditelj: Ivan Salatić | Torino Film Festival, L’Alternativa Barcelona 2014 | Heavens (Daljine) | kratki dokumentarni, reditelji: Jelena Maksimović, Ivan Salatić | CPH:Dox 2013 | Intro | kratki igrani, reditelj: Ivan Salatić | Tangier film festival, München Filmfestival 2012 | Momci, gde ste | kratki igrani, rediteljka: Jelena Gavrilović | Sarajevo film festival, GoEast Wiesbaden
U svojstvu direktora fotografije: Igrana Tv serija “12 reči”, druga sezona u režiji Jelene Stolice, 12 epizoda (2024) Dugometražni igrani film “Oluja” (2023) u režiji Miloša Radunovića Igrana Tv serija “Oluja”, u režiji Miloša Radunovića, 12 epizoda (2023) Igrana Tv serija “Švindleri”, u režiji Slobodanke Radun, 12 epizoda (2021), druga sezona Igrana Tv serija “12 reči” u režiji Jelene Stolice, 12 epizoda (2020) Dugometražni igrani film “Mamonga”, u režiji Stefana Maleševića (2019) Kratkometražni igrani film “Herostrat”, u režiji Marine Uzelac (2016) Kratkometražni igrani film “Der Kübelreiter”, u režiji Stefana Maleševića (2016) Kratkometražni igrani film “Dobar sused”, u režiji Đorđa Stankovića (2015) Kratkometražni igrani film “Britva”, u režiji Rajka Ristanovića (2015) Kratkometražni igrani film “Divan dan za bananaribe”, u režiji Stefana Maleševića (2014) Kratkometražni igrani film “Non-stop Plavi”, u režiji Stefana Maleševića (2013) U svojstvu člana sektora kamere: Igrani film “Munje opet”, dir.fot. Dušan Joksimović, u režiji Radivoja Andrića (2023), dodatni drektor fotografije Igrani film “The Machine”, dir.fot. Eigil Bryld, u režiji Petera Arencia, (2023) dodatni kamera operater Igrana Tv serija “Grupa”, dir.fot. Marko-Cile Mladenović, u režiji Uroša Tomića, Ivana Stefanovića, Nemanje Ćeranića, Jelene Gavrilović, Slobodanke Radun, Gvozdena Đurića, Miloša Radunovića, 11 epizoda (2019) direktor fotografije sedme epizode sezone, kamera operater, direktor fotografije druge ekipe Igrana Tv serija “Biser Bojane”, dir.fot. Vladimir Ilić, u režiji Milana Karadžića, (2019) dodatni direktor fotogradfije Igrana Tv serija “Vojana akademija 5”, dir.fot. Nebojša Bašić i Zoran Petrović, u režiji Dejana Zečevića, 12 epizoda (2019) kamera operater Igrana Tv serija “Pet”, dir.fot. Vladimir Ilić, u režiji Balše Đoga, 11 epizoda (2019) kamera operater Igrana Tv serija “Vojana akademija 4”, dir.fot. Nebojša Bašić i Zoran Petrović, u režiji Dejana Zečevića, 14 epizoda (2018) kamera operater Igrana film “Čarape kralja Petra”, dir.fot. Nebojša Bašić i Zoran Petrović Dušana Joksimovića, u režiji Petra Ristovskog (2018) direktor fotografije druge ekipe, dodatni kamera operater Igrana Tv serija “Ubice mog oca”, dir.fot. Marko-Cile Mladenović, u režiji Miroslava Lekića, 14 epizoda (2017) dodatni kamera operater Igrani film “Jesen samuraja”, dir.fot. Bojana Andrić, u režiji Danila Bećkovića (2016) kamera operater Igrana Tv serija “Komšije”, dir.fot. Đorđe Družetić, u režiji Milana Karadžića, 12 epizoda (2015) kamera operater Igrana Tv serija “Srpske misterije”, dir.fot. Zoran Petrović, u režiji Miloša Radunovića, 8 epizoda (2015) kamera operater Igrana Tv serija “Mala istorija Srbije”, dir.fot. Đorđe Družetić, u režiji Juga Radivojevića, 47 epizoda (2014) kamera operater Igrana Tv serija “Folk”, dir.fot. Petar Popović, u režiji Dušana Milića, 14 epizoda (2014) dodatni kamera operater Igrani film “Mali Budo”, dir.fot. Bojana Andrić, u režiji Danila Bećkovića (2014) kamera operater
Zovem se Vladimir Ilić, snimatelj. Rođen 1978. u Beogradu. Živim u Beogradu. U Beogradu sam studirao na Fakultetu dramskih umetnosti i diplomirao na odseku kamere.
Director of Photography, Director, Producer, and VFX artist based in Belgrade, Serbia. He was born in 1994 in Leskovac and grew up in Vlasotince – a small town in the south of Serbia. At a young age, he started as a VFX artist, but his love for classic photography and film influenced him to graduate as a Director of Photography at the Faculty of Drama Arts – University of Belgrade, Serbia. Working on commercials, documentaries, and feature films gives versatility to his experience. He was the Director of Photography for the large-scale Indian film Kalki 2898 AD, where he worked with the Arri Alexa 65 (Digital IMAX camera). He also worked on the Serbian feature film Izolacija, starring Miloš Biković, and Tower of Strength, which was screened at prestigious festivals such as Cottbus, Cairo, and Goa.
His work has been published in the renowned American Cinematographer magazine, and he is also a brand ambassador for Nanlux, a leading manufacturer of professional lighting solutions.
Besides his film work, he has done numerous TVCs, music videos, and corporate videos for local and worldwide brands.
Lazar Bogdanović završio je Desetu gimnaziju u Beogradu, a potom diplomirao na Fakultetu Dramskih Umetnosti u Beogradu na odseku za filmsku, televizijsku i fotografsku sliku. Tokom svoje karijere, ostvario je opus od preko 300 reklama i muzičkih spotova, dok se u oblasti igranog dugometražnog filma istakao radom na dva značajna projekta. Kao direktor fotografije radio je na filmu “Videoteka” u režiji Luke Bursaća, kao i na filmu “Fantasy”, koji potpisuje Katarina Bogdanović-Kukla.
Rođen sam u Smederevu 1985. godine gde sam završio osnovnu i srednju školu. Smer Kamera na Fakultetu Dramskih UmetnosA sam upisao 2009. godine, a diplomirao 2014. Za vreme studija počeo sam da radim kao kamera operater, a posle diplomiranja kao kamera operater i direktor fotografije.
ISKUSTVO DIREKTORA FOTOGRAFIJE 2013. – 2024. – Kratki filmovi “Rujka”, “Sutra” , “Iskra” (dokumentarni), “Suvozači“, „Puna glava radosA“, „Posjeta“, „Obrad“ (dokumentarni, bio je nominovan za najbolje snimljeni kratki dokumentarni film na Camerimage 2020.), „Spark“, „AXer“, „Ada“ 2018. Igrani film “Granice, Kiše“ (direktor fotografije druge ekipe ) 2020. TV Serija “Južni Vetar“ (direktor fotografije druge ekipe ) 2021. Igrani film „Južni Vetar 2: Ubrzanje“ 2022. TV serija „Bunar“ 2024. TV serija „Tvrđava“ ( trenutno je u fazi post produkcije ) – spotovi i reklame –
ISKUSTVO KAO KAMERA OPERATER – Igrani film “Zlogonje“ – Igrani film „Granice, Kiše“ – Igrani film „Šavovi“ – Igrani film „Pijavice“ – TV serija „Južni Vetar“ – TV serija „Jedini Izlaz“ – spotovi i reklame –
Diplomirao je Filmsku i TV kameru (AU Banja Luka).
Po završetku studija počinje da radi kao direktor fotografije na filmskim projektima i reklamnim videima sarađujući sa velikim brojem produkcijskih kuća i marketinških agencija.
2017 sa kolegom Draganom Radetićem osniva “NOMAD film” – produkcijsku kuću i rental filmske opreme.
FILMOGRAFIJA:
“ŠALŠA” (dugometražni igrani film) – direktor fotografije/producent, “KOŽA” (TV Serija) – direktor fotografije, “FELIX” (TV Serija) – direktor fotografije, “KOSTI” (TV Serija) – direktor fotografije, “KOSTAKURTA – Bajka o Satankrajini” (Kratkometražni igrani film) – direktor fotografije, “MESO” (Dugometražni igrani film) – direktor fotografije, “MESO” (TV Serija) – direktor fotografije, “400 ROLNI” (Kratkometražni igrani film) – direktor fotografije, “32. DECEMBAR” (Dugometražni igrani film) – direktor fotografije /Producent,
Predrag Gavrilović, rođen 1996. u Beogradu. Osnovnu i srednju školu završio u Beogradu. Godine 2014. upisuje Fakultet Dramskih Umetnosti u Beogradu na katedri za filmsku i televizijsku kameru. Godine 2018. upisuje master studije iz kamere na filmskoj akademiji u Dablinu i Budimpešti. Radio je kao kamera i stedikem operator na mnogobrojnim domaćim i stranim igranim i dokumentarnim projektima.Kao direktor fotografije potpisuje kratke igrane filmove “Serbian Folk Story” (2016) u režiji Milene Grujić, “Stabla” (2018) u režiji Duška Stanivuka, “Kingdom Lost: Pale Princess” (2018) u režijii Nevena Rufia, “Agitacija” (2019) u režiji Petra Milića. Kratki dokumentarni film “Vlastimir Gavrik” (2020) u režiji Doroteje Kovačević i Luke Mihailovića. Igrane TV serije “Kljun” (2021) – 3 epizode u režiji Uroša Tomića i Jelene Gavrilović, “Ubice mog oca 6” (2023) – 4 epizode u režiji Miloša Kodema, “Mama i tata se igraju rata 3” u režiji Gordana Kičića i Gvozdena Đurića. Dugometražni igrani film “Nedelja” (2024) u režiji Nemanje Ćeranića
Aleksandar je rođen 27. Jula 1987. godine u Vršcu. Osnovnu i srednju školu završio je u Beogradu. Diplomirao je na katedri Kamere Fakulteta Dramskih Umetnosti, Univerziteta u Beogradu. Do danas Aleksandar ja učestvovao na raznim Filmskim i Televizijskim projektima, Muzičkim spotovima, TV Reklamama, Namenskim i Dokumentarnim filmovima… Snimao je dugometražne igrane filmove ’’KARMADONA’’, ’’Planeta 7693’’, ’’SIRIN’’, ’’KLJUČ’’, ’’Tvitosaurus’’, Dokumentarno – igrani film ’’Lubarda – Gavran ti na kuću Pao’’, dugometražni dokumentarni film ’’YU GRUPA – trenutak SNA’’, seriju ’’DUG MORU’’ 2., 3., 4. sezone (ukupno 35 epizoda), kao i nekoliko kratkometražnih igranih i dokumentarnih filmova, brojne muzičke spotove, reklame, namenske filmove…. Kao Direktor fotografije nije se ograničio samo jednom vrstom izraza – iako je fokusiran najviše na Filmskim i Serijskim formatima, voli i kraće forme muzičkih spotova i reklamnih videa, kao i dokumentarne priče… Trenutno živi i radi kao samostalni umetnik / snimatelj i Ambasador za kompaniju SONY i njene ’’CINEMA Line’’ proizvode za Balkan.
Graduated from the Department of Film and Television Cinematography at the Faculty of Dramatic Arts in Belgrade. Since 2011, he has been working as a Director of Photography on feature films, documentaries, and television commercials.
For his debut work as a cinematographer on the feature film The Witch Hunters (original title: Zlogonje, 2018), he received the Serbian Association of Cinematographers (SAS) Award for Innovation in the Visual Approach to Cinematography.
Rođen sam 1973.godine u Banjoj Luci. Diplomirao sam na Akademiji umjetnosti 2005. godine, Univerzitet u Banjoj Luci, Katedra za film i TV, Odsjek kamera.
Realizovao sam veći broj projekata u oblastima reklamnih i muzičkih spotova, televizijski serija, igranih filmova.
Nagrade i Priznanja:
Nagrada Jan za najbolji snimateljski rad (kategorija igrana /tv serija), serija Meso
Nagrada Jan za najbolji snimateljski rad (kategorija igrana /tv serija), serija Kosti
Zlatna antena za najbolju fotografiju, serija Kosti
Filmografija:
– Direktor fotografije igranog filma 32. decembar – Direktor fotografije igrane serije Meso – Direktor fotografije kratkometražnog igranog filma Kostakurta – Direktor fotografije igrane serije Kosti – Direktor fotografije igrane serije Feliks – Direktor fotografije igrane serije Koža